Friday, March 11, 2011

Tsunami Di Jepun 11 Mac 2011 [ Video ]

Gempa bumi berukuran 8.9 magnitud di perairan timur laut Jepun.





Malaysia


POLIS trafik berkawal dan memberi amaran kepada orang ramai di Pantai Batu Buruk, Kuala Terengganu supaya bersurai kerana dikhuatiri tsunami yang melanda Jepun merebak ke pantai terbabit. - Mar 11, 2011 6:32 pm Updated Berita Harian

Indonesia keluar amaran tsunami selepas gempa Jepun

Russia pindah 11,000 penduduk dari kepulauan Pasifik

Wednesday, March 9, 2011

Main2 Dengan Along,Amek Kau !!

Kejadian ini berlaku di China. Pakar bedah sedang berusaha untuk menyelamatkan tangan seorang pemuda berusia 27 tahun – Zhang Chuanqiu, apabila kulit lengannya tumbuh dan menutup rantai yang digunakan untuk merantainya di dalam sebuah penjara haram. Dia telah dikurung di dalam sebuah kandang lembu sejak tahun 2005 akibat kegagalan melangsaikan hutang yang dipinjam untuk membina rumahnya.







p/s: 1 cara untuk menambah zat besi dalam badan....

Jangan Fikir Jari Tengah Jer Ada Guna

# Asas 5 jari

* Jari telunjuk : usus
* Jari tengah : Jantung
* Jari Manis : Imuniti
* Jari kelingking : Rahim/Tulang Belakang




Cuba anda lihat pada ruas jari-jari anda. Kalau ruas jari kehitaman tu maknanya badan kita ni penuh dengan racun dan toksik. Perkara tersebut boleh menyebabkan badan kita dijangkiti sembelit. Seterusnya, kalau kita sebagai seorang wanita, cara untuk tengok system dalaman perempuan kita pulak, adalah dengan melihat pada jari kelingking kita. Kalau jari kita meruncing atau bengkok, maknanya haid tak teratur, keputihan, senggugut, dan berkemungkinan rahim kita jatuh. Kalau tapak tangan berbintik maknanya masalah angin. Cuba cek tapak tangan masing-masing, kalau yang suka marah-marah tu mungkin angin dalam badan banyak. Sebab itulah selalu rasa nak marah dan naik angin aje.

Selain itu, pernah tak sahabat-sahabat mengalami masalah tapak tangan berpeluh atau lembab? Jika ya, itu tandanya badan kita mudah diserang sel-sel kanser.

Jika perut ibu jari berwarna biru kehijauan maknanya seseorang itu mengalami masalah resdung, alergi, dan penyakit paru-paru. Sekiranya perut ibu jari ada urat hijau kebiruan maknanya anda seorang pengidap gastrik.

Selain itu, urat biru /hijau pada pergelangan tangan, tapak tangan, sepanjang jari dan betis kaki maknanya seseorang itu mengidapi stress atau tekanan dalam kehidupan sehariannya.

Seterusnya, ini saya kira yang paling menarik untuk kita tengok sekiranya kita sebagai seorang wanita. Cuba sahabat-sahabat tengok pada kuku setiap jari anda. Jika terdapat bulan sabit berwarna putih di setiap jari anda bermakna anda mengalami hormon yang tidak seimbang.

Tetapi berlainan pulak sekiranya anda mempunyai bulan sabit yang berwarna putih itu hanya pada ibu jari sahaja, itu menandakan anda seorang yang sihat, Insya Allah...


Ponnnnn Ponnnnnn !! Pooonnnnnnnnnnnnnnnn ! Sape Hon nie Bising lahhh ...

Inilah al-kisah tentang bunyi ‘hon’…





Kalau korang semua ingat hanya kuntuman bunga jer yang ada maksud disebaliknya, korang silap!!! Pernah tak masa driving, kadang-kadang kita dengar kereta yang berselisih atau kereta di belakang kita membunyikan hon?

Percaya atau tidak… !!!

Tahukah anda bahawa setiap bunyi hon itu ada maksud tertentu disebaliknya.
Saya bongkarkan maksud disebalik bunyi-bunyi hon tersebut untuk anda sekarang. Please take note yer! hehe


1 x HON PENDEK - pemandu tu nak cakap “HAI”

2 x HON PENDEK
- pemandu tu nak cakap “TERIMA KASIH” atau “JUMPA LAGI”

3 x HON PENDEK - pemandu tu suruh kenderaan depan tu cepat sikit (biasanya kat traffic light time dah hijau tak reti-reti nak jalan)

1 x HON PANJANG - pemandu tu beri amaran kereta lain bahawa diorang memandu secara merbahaya dan hampir menyebabkan kemalangan

2 x HON PANJANG
- pemandu tu marah “HOI!!!… BODOH XDER OTAK KE”

4 X atau lebih HON PENDEK
- pemandu tu cakap lebih kurang ;



“TIIILAM! TIIILAM!… TILAM LAMA, TUKAR BARU.. TIIILAAAM!… TIIILAAAAM!”

Zaaassssssssssssssssssssssss tibe2 je sampaiiiii





Saturday, March 5, 2011

Pilihan Raya Kecil - Pengundi Hantu vs Calon Hantu

Selepas selesai pilihan raya di IPTA,Pilihan Raya Kecil pulak berlangsung. Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) Jumaat lalu menetapkan tarikh pilihan raya kecil Dewan Undangan Negeri (DUN) Kerdau di Pahang, serentak dengan DUN Merlimau di Melaka iaitu pada 6 Mac. Namun ada khabar tidak baik dari sumber yang tidak diketahui,seramai 1000 pengundi hantu akan membuang undi di kawasan Dun tersebut.

Di khabarkan juga calon pembangkang dikatakan berhantu. Sejauh manakah ketelusan sumber tersebut,SPR akan mengadakan sidang media untuk berita tersebut.Orang ramai dinasihatkan datang awal untuk membuang undi. Jangan lupa bawak kad pengenalan untuk pengesahan.

Berikut adalah calon belum RASMI dari SPR. Penamaan calon akan diadakan pada Sabtu depan.















Undi Anda Adalah Rahsia, Undi Dengan Bijak