Monday, December 26, 2011

Rahsia Tahi Lalat






Masyarakat pada zaman dahulu mengenal seseorang dgn melihat tanda pada badannya.Diturunkan di sini firasat tentang tahi lalat. Sejauhmana kebenarannya tidaklah diketahui dgn jelas. Namun begitu,ia biasa diajarkan di kalangan Masyarakat Melayu.Hanyalah sekadar menambah pengetahuan.

Bantal Yang Mana Pilihan Anda



1)Memeluk Bantal
Mereka yang suka memeluk bantal biasanya berjiwa seni.Penghargaan yang tinggi terhadap lukisan, muzik dan sastera. Perasaan mereka halus dan jiwa mereka romantik. Kadangkala ada yang boleh membaca peristiwa yang akan berlaku melalui mimpi. Mereka juga sangat prihatin terhadap kesusilaan. 2) Menggunakan Banyak Bantal Mereka biasanya kurang kenyakinan. Dalam kehidupan seharian mereka memerlukan banyak pendamping. Mereka jarang membuat keputusan sendiri,sebaliknya mendapatkan pandangan orang lain. 3) Tidur Dengan Satu Bantal Mereka bukan jenis mengada-ngada dan boleh menerima keadaan seadanya.Mereka juga membuat keputusan berdasarkan fikiran dan bukan nafsusemata-mata. 4) Meletakkan Bantal Di Bawah Kaki Mereka mempunyai sifat kurang baik. Mereka jarang bergaul dgn orangramai, malah kaku dalam pergaulan. Ini menyebabkan mereka cenderung bersifat egois. Mereka juga gemar menempuh jalan pintas untuk mencapaicita2. Mereka tdk suka berusaha. 5) Tidur tanpa Bantal Mereka memiliki sifat percaya diri yang sangat tinggi. Kadangkala sifat percaya diri ini akhirnya akan membawa kepada sifat ego.


Friday, December 23, 2011

Doakan Kesejahteraan MB Kelantan

Mari lah kita sama-sama mendoakan kesejahteran MB Kelantan Tuan Guru Dato' Nik Abdul Aziz Nik Mat yang di masukkan ke ICU akibat serangan jantung pada 22 December 2011 lebih kurang pukul 6 pagi tadi. Semoga cepat sembuh

SUMBER

Monday, December 19, 2011

Erti Hidup



Angin kau membawa bahteraku kemana mahumu…
Dikamar daku sering bertanya
Mana tempatku di dunia
Tepuk dada tanyalah selera
Jika daku ingin berjasa
Memberikan hidupku makna
Tepuk dada tanyalah selera
(Korus)
Inginku(kiniku) mengenali
Erti hidup yang diberi
Dunia jadi saksi
Liku-likukan ku harungi oh…
Tidak lagi kan aku disitu
Menyaksikan kehidupan berlalu
Kan ku kerah darah keringatku
Tiba waktu aku tiada
Tidak akan daku sesali
Daku hidup caraku sendiri
Angin kan ku bawa bahteraku
Kemana majuku
Kini ku berani mengemudi
Kemana ku pergi
Bagai guruh bergegar bumi
Aku tetap teguh berdiri
Penuh pengorbanan yang sejati


Saturday, December 17, 2011

Pemain Cameroon Samuel Eto’o Digantung




JOHANNESBURG: Cameroon mengenakan pengantungan terhadap Pemain Bola Sepak Terbaik Afrika, Samuel Eto’o sebanyak 15 perlawanan selepas menyertai tindakan mogok pemain menjelang perlawanan persahabatan antarabangsa menentang Algeria bulan lalu. 





Hukuman yang mengejutkan dan dianggap terlalu serius itu diambil jawatankuasa disiplin Persekutuan Bola Sepak Cameroon Football (FECAFOOT), semalam.

Kapten yang juga penyerang antarabangsa Cameroon itu dinamakan sebagai Pemain Bola Sepak Terbaik Afrika untuk empat kali dan sudah menyertai pasukan kebangsaan lebih sedekad.
Eto'o dikatakan sering tidak bersetuju dengan pegawai FECAFOOT terutama berhubung soal pembayaran kepada pemain. 

Dia dikatakan bertindak bersama pemain skuad kebangsaan memboikot perlawanan menentang Algeria sehingga perlawanan itu terpaksa dibatalkan. 

Eto’o dan rakannya dalam pasukan kebangsaan mendakwa mereka tidak menerima bayaran tertunggak daripada FECAFOOT dan pembatalan perlawanan dengan Algeria itu menyebabkan FECAFOOT terpaksa membayar ganti rugi AS$1 juta. - AFP 


SUMBER

Tuesday, December 13, 2011

Keburukan Mi Segera , Masak Cara Yang Betul


Diringkaskan dalam mi segera terdapat bahan perencah iaitu MSG. Antara kesan buruk MSG ialah :
- Merosakkan fungsi buah pinggang
- Rasa panas di dada
- Perubahan warna wajah
- Diserang sakit kepala
- Meningkatkan risiko serangan kanser
- Bagi kanak-kanak, ia akan mengurangkan penyerapan nutrisi lain
- Menjejaskan perkembangan janin
- Wanita mengandung mengalami keguguran
- Anak yang dilahirkan kemungkinan tidak sihat

Apa pun, bagi penggemar mi segera (terutamanya mahasiswa yang mahu berjimat) anda masih boleh menikmatinya dengan memasak dengan cara yang betul. Teknik yang disarankan :

- Masak air di atas api sehingga mendidih. Setelah itu masukkan mi ke dalamnya. Tunggu seketika.
-Apabila mi sudah lembut, angkat dan toskan. Buang air rebusan tadi kerana ia mengandungi 'wax' yang terlarut daripada mi segera   tadi.
-Didihkan air yang baru. Masukkan mi segera ke dalam air yang menggelegak seketika sebelum mematikan api. Tambahkan sayuran hijau yang dicelur bagi menambah kebaikan nutrisi dalam sajian mi tadi.
-Dengan kadar haba yang masih ada, barulah dimasukkan bahan penambah perisa ke dalam mi yang telah dimasak.

Selamat mencuba!

SUMBER : Majalah Rapi



Kredit Ditolak Tips Untuk Pengguna Blackberry



Serius bengang bila kredit di tolak bila check baki walaupun tidak menggunakan data service, untuk pengguna Blackberry (BB) yang pakai prepaid, saya nak bagi tips untuk mengelakkan prepaid anda di tolak. 

1. Tekan butang MENU
2. Pilih menu OPTION
3. Pilih MOBILE NETWORK

Dalam MOBILE NETWORK ada DATA SERVICES dan WHILE ROAMING

4. Anda OFF kan kedua-dua option tersebut.

Bila anda ' off ' kan option tersebut, kredit anda tidak akan di tolak, kredit anda di tolak mungkin di sebabkan aplikasi-aplikasi yang anda install di dalam BB anda seperti FB,Twitter, Game dan sebagai nya. Kalau anda x off kedua-dua option tersebut tidak hairan la kredit anda akan di tolak.

Bila anda melanggan Blackberry Internet Services BIS,pastikan anda ON semula option tersebut.



p/s: xnk pening pkai postpaid..... :)

Monday, December 12, 2011

Sperma Perokok Gred E Tiada Kualiti



SAYA dan isteri berusia 27 tahun dan kami berkahwin hampir dua tahun. Sehingga kini isteri belum hamil.
Baru-baru ini saya melakukan ujian kesuburan lelaki di hospital swasta.
Keputusan menunjukkan saya menghadapi masalah kurang kuantiti sperma dan tiada sperma aktif. Jumlah sperma yang diukur cuma 23 x 106 ml/g daripada 2.5 ml isi padu, malah tiada jumlah sperma aktif dan 35 peratus sperma bergerak perlahan dan 25 peratus sperma tidak bergerak.

Bolehkah masalah saya diubati kerana kami mahu cahaya mata dan latar belakang keluarga tiada masalah. Saya pernah kemalangan pada 2007, di mana tulang belakang terakhir di bahagian punggung mengalami keretakan. Saya juga kuat merokok. 

Saya merokok sekitar 20 batang sehari. Kerja seharian saya banyak dihabiskan di dalam kereta dan pejabat, dan saya juga selalu tidur sekitar jam 12 tengah malam kerana melakukan kerja pejabat di rumah.

Disebabkan kekangan kerja, saya juga jarang bersenam. Hampir dua atau tiga bulan sekali baru saya bersenam. Hubungan kelamin juga biasanya bertahan 15 minit saja kerana alat sulit saya tidak dapat bertahan lama sebelum ejakulasi. 

SUAMI MURUNG
Kuala Lumpur


Anda menjalani ujian air mani dan mendapati bilangan sperma dan kualiti sperma merosot. Kemungkinan juga peratusan sperma anda tidak berbentuk normal.

Mungkin doktor memeriksa buah zakar anda untuk meneliti jika isi padu kedua-duanya normal dan pembuluh darah zakar normal tanpa perubahan berpintal atau varikosel.

Anda mungkin tahu kedudukan buah zakar dalam kerandut dan di luar badan. Jika anda memakai seluar dalam ketat atau tebal, suhu dalam kerandut zakar menjadi tinggi dan ini menjejaskan proses pembiakan sperma dalam kilang sperma.

Sama juga jika berat badan tinggi dan anda banyak melakukan kerja dalam keadaan duduk kerana itu membuatkan buah zakar terperap dalam ‘lemak’ seolah-olah macam dalam ‘ketuhar’ yang secara langsung meningkatkan suhu kerandut buah zakar dan menjejaskan pengilangan sperma.

Amalan merokok boleh menjadi sebab utama sperma bermasalah. Merokok membuatkan anda menghidu bahan toksik yang merosakkan sistem reproduksi dan kesuburan tanpa anda sedari.

Merokok mengancam kesuburan lelaki secara meluas. Mungkin maklumat ini dapat membuka minda dan mendorong anda berhenti merokok.


1. Mengikut kajian pakar kesuburan, merokok merosakkan sperma secara terus apabila air mani tercemar dengan bahan toksik yang menyebabkan kerosakan kepada protein dan nutrien dalam air mani.

Kajian mendapati jika ibu atau bapa perokok, masalah mungkin berlipat ganda apabila bahan toksik berada dalam baka dan menjadi aktif apabila si anak mula merokok. Proses kerosakan sperma meningkat ketara apabila amalan merokok berpanjangan. Lagi lama anda merokok, lagi bermasalah kualiti sperma anda.


2. Merokok mengurangkan bilangan sperma. Ini kerana bahan kimia mencegah penyerapan vitamin dan mineral dalam air mani seperti kekurangan vitamin B12, vitamin E dan zakat galian Zinc.

Merokok merendahkan tahap hormon kesuburan diperlukan untuk pembiakan sperma dalam kilang. Kadar peratusan bilangan sperma boleh merosot daripada beratus-ratus juta kepada satu angka dalam keadaan serius.


3. Merokok mengganggu pergerakan sperma. Pergerakan sperma ialah keupayaan ia bergerak secara ke depan memasuki serviks dan salur telur untuk sampai ke telur untuk percantuman. Sperma perlu bergerak laju dan sehala supaya dapat bergerak dalam kelajuan baik supaya mudah sampai ke destinasi. Ini terhalang akibat merokok. Bilangan sperma yang sampai tidak cukup untuk berinteraksi dengan telur bagi memudahkan penetrasi satu sperma ke dalam telur.


4. Merokok menyebabkan penghasilan sperma berbentuk tidak normal akibat tindak balas ‘free radicals’ daripada kimia rokok. Sperma tidak berbentuk normal tidak dapat bergerak dan dapat bercantum dengan telur.



Saturday, December 10, 2011

Friday, December 9, 2011

Thursday, December 8, 2011

Ombak Rindu HD Download

Ombak Rindu adalah sebuah novel berbahasa Melayu karya Fauziah Ashari. Ia berkisarkan tentang kehidupan seorang gadis bernama Izzah yang yatim piatu.

Ombak Rindu - Filem Adaptasi dari Novel. Lakonan Maya Karin, Aaron Aziz, Lisa Surihani & Bront Palare
.  


 SELAMAT MENONTON 

>>> DOWNLOAD <<<



Aksi Bahaya Superman Bila Tunggang Motor

Sampai sekarang aku xtau ape masalah beliau. Agak2 lah weiii haha , aku nak terkencing bila tgk video nehh... part plg lawak seat boleh tercabut n tggl cmtue jer... cm sial puiiiii ! hahaha

Thursday, December 1, 2011

Imej dan Gaya dR Rozmey Terkini

Gaya Mutu Keunggulan,my name is rozmey hahaha dah pkai cap beb! maju setapakk,korang jgn duk kondem imej die lg k...full stop

Keindahan Doa & Sabar

This story about “the power of Istighfar” It's from the life of Imam Ahmed Bin Hanbal, who is considered as a renowned scholar of Islam and a famous theologian. Imam Ahmed is also considered to be the founder of the Hanbali school of fiqh (Islamic jurisprudence) and is one of the most celebrated Sunni theologians, often referred to as the “Sheikh ul-Islam” or the “Imam of Ahl al-Sunnah.”
During his old age, while Imam Ahmed was travelling he stopped by a town. After the prayers, he wanted to stay for the night in the masjid yard because he didn’t know anyone in the town. Owing to his humility, he hadn’t introduced himself to anyone thinking that if he did, he would be welcomed by many people. Failing to recognize Ahmed bin Hanbal, the caretaker of the mosque refused to let him stay in the mosque. As Imam Ahmed was quite old, the caretaker had to drag him out of the mosque. On seeing this, a baker from a nearby place felt pity for this man (Imam Ahmed) and offered to be the host to him for the night. During his stay with the baker, Imam Ahmed observed that the baker would constantly recite Istighfar (seek forgiveness from Allah). Imam Ahmed asked the baker if the constant practice of saying Istighfar had any effect on him. The baker responded by telling Imam Ahmed that Allah had accepted all of his duas (supplications), except one. When he asked him what dua was it that hadn’t been accepted, the baker replied that he had been asking Allah to provide him the privilege to meet the famous scholar Imam Ahmed bin Hanbal. On this, Imam Ahmed bin Hanbal said that Allah had not only listened to his dua but had dragged him onto his (the baker’s) doorsteps. [Summarized from Al Jumuah magazine, vol 19, issue 7] This story is a reminder of the power of saying Istighfar (seeking forgiveness) frequently. Let’s remember that the prophet used to say Istighfar frequently during the day. Let's always try and say "Astagfirullah" 100x everyday from today

Monday, September 26, 2011

Isteri di jatuhi talak jika tatap Facebook

BARU-BARU ini saya bergaduh dengan suami sehingga dia menyebut, jika saya menatap laman sosial Facebook, jatuh talak satu ke atas saya. Jika saya tatap laman itu dalam keadaan haid, benarkah talak tidak jatuh? Namun, jika saya buka laman itu dalam keadaan suci, bermakna talak itu jatuh pada saya. Jika suami menyetubuhi saya pada hari sama sambil berkata dia merujuk saya kembali, adakah kami sudah rujuk? Namun jika benar kami sudah rujuk dan saya kembali menatap lagi laman itu untuk kali kedua, ketiga dan seterusnya, bagaimana pula status saya? Adakah talak tiga jatuh ke atas saya? Adakah kami tidak boleh merujuk kembali? Suami mengatakan pada waktu itu, dia melafazkannya dalam keadaan marah dan tanpa niat. Untuk pengetahuan Datuk, laman sosial itu penting bagi saya kerana banyak maklumat penting di situ berkaitan perniagaan saya. Jika suami menyetubuhi saya pada hari sama sambil berkata dia merujuk saya kembali, adakah kami sudah rujuk? Namun jika benar kami sudah rujuk dan saya kembali menatap lagi laman itu untuk kali kedua, ketiga dan seterusnya, bagaimana pula status saya? Adakah talak tiga jatuh ke atas saya? Adakah kami tidak boleh merujuk kembali? Suami mengatakan pada waktu itu, dia melafazkannya dalam keadaan marah dan tanpa niat. Untuk pengetahuan Datuk, laman sosial itu penting bagi saya kerana banyak maklumat penting di situ berkaitan perniagaan saya. NUR Cheras ~ Lafaz talak disebut suami adalah lafaz talak bersyarat iaitu jika membuka Facebook akan jatuh talak. Talak tetap akan jatuh dan terjadi jika puan buat apa yang dilarang, tidak kira sama ada puan dalam keadaan haid atau tidak. Talak yang dijatuhkan ke atas isteri yang berhaid adalah sah, cuma perbuatan itu berdosa. Suami yang menyetubuhi isteri selepas menjatuhkan talak sebenarnya sudah merujuk isterinya melalui perbuatan bersetubuh itu. Yang puan perlu buat sekarang ialah mendapatkan kepastian daripada suami terlebih dulu adakah dia berniat talak pada puan setiap kali membuka Facebook atau pengucapan itu terhad ketika dia marah. Semuanya bergantung pada niat suami puan ketika membuat pengucapan itu. Bincang dengan suami supaya talak tidak dengan mudah dipermainkan dan dijatuhkan.

Friday, September 16, 2011

SAYA ANAK MERDEKA ~ Happy Malaysia Day 16/09/2010

Hari Malaysia disambut pada 16 September setiap tahun untuk memperingati penubuhan persekutuan Malaysia di tarikh yang sama pada tahun 1963. Ia menandakan penyertaan bersama Tanah Melayu, Borneo Utara (kini Sabah), Sarawak dan Singapura bagi membentuk Malaysia. Pembentukan persekutuan baru ini dirancangkan berlaku pada 1 Jun 1963 namun kemudiannya ditangguhkan ke 31 Ogos 1963 bagi membolehkan ia disambut bersama-sama dengan sambutan hari kemerdekaan ke-6. Beberapa isu berkaitan dengan bantahan Indonesia dan Filipina untuk pembentukan Malaysia memperlambatkan pengisytiharan hingga ke 16 September pada tahun yang sama. Penangguhan itu juga dibuat bagi membolehkanPertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu memperuntukkan masa membuat pungutan suara di Borneo Utara (kini Sabah) dan Sarawak. Hari Malaysia merupakan cuti am di negeri Sabah sempena hari keputeraan Yang Di-Pertua Negeri. Ia bukan merupakan cuti am di Sarawak danSemenanjung Malaysia. Mulai tahun 2010, Hari Malaysia juga merupakan cuti am di semua negeri di Malaysia.

Tuesday, September 13, 2011

Muslim dan Kafir Bergaduh

AMBON - Pasukan keselamatan dikerah ke wilayah timur Indonesia selepas kumpulan penduduk Muslim dan Kristian bergaduh dengan bersenjatakan batu dan parang, kata beberapa pegawai semalam. Dalam kejadian itu, seramai tiga orang maut dan 80 lagi cedera. Menurut seorang ketua polis trafik, Kapten Marinus Djati, keganasan tersebut berlaku di bandar Ambon kelmarin selepas khabar angin tersebar bahawa seorang penunggang teksi motosikal yang mati dalam kemalangan jalan raya telah diseksa dan dibunuh oleh penduduk Kristian. Kumpulan penduduk Muslim dan Kristian bergaduh selepas lelaki itu dikebumikan. Kedua-dua kumpulan itu saling membaling batu dan mengayun parang selepas berbalas cacian. Para perusuh itu juga membakar rumah, kereta dan motosikal walaupun polis cuba untuk menyuraikan mereka dengan melepaskan tembakan amaran. Dua daripada mereka yang terbunuh itu merupakan pelajar sekolah. Menurut jurucakap polis, Mejar Jeneral Anton Bachrul Alam, kira-kira 200 anggota pasukan keselamatan daripada unit khas ditempatkan di Ambon untuk mengawal ketenteraman. - AP credit~KOSMO
JAKARTA: Penyebaran mesej pesanan ringkas (SMS) palsu menjadi punca pertempuran di Ambon antara penduduk Islam dan Kristian menyebabkan tiga orang maut dan 89 cedera selain memaksa 400 anggota keselamatan dikerah berkawal di bandar itu. Pergaduhan itu dilaporkan meletus di ibu kota Maluku, kelmarin selepas SMS menyatakan seorang pemandu teksi Muslim diserang dan dibunuh penduduk Kristian. Satu kumpulan dipercayai turut disertai anggota keluarga pemandu teksi itu bersenjatakan parang dan batu terbabit dalam pergaduhan. Jurucakap polis kebangsaan, Anton Bachrul Alam, berkata pihak yang menyebarkan SMS palsu itu sudah diketahui tetapi tangkapan belum dibuat. “Kami gesa penduduk Ambon tidak menyebarkan SMS yang boleh mencetuskan masalah,” katanya. Anton berkata, rusuhan tercetus selepas kemalangan jalan raya membabitkan seorang pemandu teksi. SMS palsu itu menyatakan, seorang pemandu teksi, Darmin Saiman, diserang dan dibunuh. Pergaduhan meletus selepas dia dikebumikan. – Agensi credit ~ Berita Harian

Friday, September 9, 2011

Topup Naik Harga

Macam gula lah plak syarikat telekomunikasi malaysia seperti MAXIS,CELCOM,U MOBILE,DIGI dan seangkatan dengannya mengenakan caj sebanyak 6% ke atas setiap pembelian topup kepada pelanggan prabayar berkuatkuasa 15 September 2011. Maxis Pelanggan yang dihargai, kami ingin memaklumkan bahawa berkuatkuasa 15 September 2011, cukai perkhidmatan sebanyak 6% akan dikenakan bagi setiap pembelian tambah nilai prabayar dan pek permulaan prabayar. Cukai perkhidmatan berkenaan sebelum ini ditanggung oleh syarikat-syarikat telekomunikasi. Cukai perkhidmatan yang dikenakan ini adalah menurut undang-undang cukai perkhidmatan.
Celcom
DIGI
nampak gayanyer kena switch pakai bil la nih hurmm.......

Saturday, July 9, 2011

Friday, June 17, 2011

Perkataan Lazim Yang Sering Digunakan Oleh Kaum Hawa



FINE
Ini la yang perempuan suka gunakan untuk hentikan pergaduhan, lebih-lebih lagi bila dia rasa dia yang betul dan anda kena diam. Jangan sekali kali gunakan perkataan ini untuk memberi gambaran rupanya, terutama sekali apabila dia sedang mencuba pakaian di kedai - hanya akan membawa anda berdua bergaduh.

LIMA MINIT

Ini sebenarnya setengah jam. Ianya sama jugak dengan lima minit yang perlawanan bola sepak akan berakhir sebelum anda membawa sampah ke luar, jadi ini adalah pertukaran yang seimbang.

TAKDE APA-APA
Ini bermakna "something" dan anda perlu berjaga-jaga! Perkataan ini melambangkan perasaan perempuan yang inginkan anda berputar-putar kat dalam macam mesin basuh. Selalunya, ini akan memulakan pergaduhan yang akan bertahan selama 'LIMA MINIT' dan diakhiri dengan 'FINE'.

PERGILAH! (dengan kening terangkat)
Ini adalah satu cabaran yang akan membuat si perempuan menjadi marah dengan 'TAKDE APA-APA' dan diakhiri dengan 'FINE'. PERGILAH (dengan kening biasa) Ini bermakna 'mengalah' atau 'buat je la apa yang awak nak sebab saya tak kisah'. Anda hanya akan mendapat situasi ini dan dalam beberapa minit diikuti dengan 'TAKDE APA-APA', 'FINE' dan dia akan bercakap kembali dengan anda dalam masa 'LIMA MINIT' apabila dia dah sejuk.

MENGELUH YANG KUAT

Ini sebenarnya bukanlah perkataan, tetapi kenyataan yang sering disalah anggap oleh kaum lelaki. 'MENGELUH YANG KUAT' bermakna dia merasakan anda adalah seorang yang bodoh ketika itu dan dia sendiri terfikir kenapalah dia menghabiskan masa berdiri di situ dan bergaduh mengenai 'TAKDE APA-APA'.

MENGELUH YANG PERLAHAN
Lagi sekali, ini bukanlah perkataan. 'MENGELUH YANG PERLAHAN' membawa maksud yang dia berasa puas. Adalah lebih elok jika anda duduk diam, jangan buat sebarang tindakan... dan dia akan kekal puas.

OKAY LAH
Ini adalah kenyataan yang paling merbahaya seorang perempuan boleh buat kepada lelaki. 'OKAY LAH' bermakna dia ingin berfikir panjang sebelum dia membalas terhadap perbuatan anda yang telah menyakitkan hatinya. 'OKAY LAH' selalunya digunakan dengan 'FINE' bersama 'Kening Yang Terangkat'.

BUAT LAH

Satu ketika di masa depan dalam masa terdekat, anda akan dilanda masalah yang besar.

TOLONGLAH
Ini bukan kenyataan, sebaliknya adalah pelawaan. Seorang perempuan memberi anda peluang untuk mengeluarkan sebarang alasan atau sebab di atas apa yang telah anda lakukan. Anda mempunyai peluang yang adil dengan kejujuran, jadi berhati-hati dan anda tidak akan mendapat 'OKAY LAH'.

TERIMA KASIH
Seorang perempuan mengucapkan terima kasih. Jangan pengsan. Terima dan ucapkan sama-sama.

TERIMA KASIH BANYAK-BANYAK

Ini banyak berbeza dari 'TERIMA KASIH'. Seorang perempuan akan menggunakan ini apabila dia dah terlampau marah pada anda. Ini menunjukkan yang anda telah menyinggung perasaannya dan akan diikuti dengan 'MENGELUH YANG KUAT'. Berhati-hati untuk tidak bertanya apa yang salah selepas 'MENGELUH YANG KUAT' kerana ini hanya akan membuat dia berkata 'TAKDE APA-APA'.


Wednesday, June 15, 2011

Tuesday, June 14, 2011

www.malaysia.gov.my dalam bahaya


1 kumpulan hacker yang dikenali sebagai 'Anonymous' akan menyerang laman Kerajaan Malaysia iaitu http://www.malaysia.gov.my
Anonymous adalah sebuah kumpulan hacktivist yang sebelum ini dikenali menyerang dan melakukan aktiviti hacking ke atas laman-laman web serta laman web kerajaan.

Dikhabarkan akan menyerang laman web Kerajaan Malaysia pada 7:30 GMT pada Rabu (Khamis 03:30 waktu Malaysia).

Video berkaitan Anonymous : Operation Malaysia




p/s: diharap pihak kerajaan Malaysia tidak memandang remeh dengan tindakan kumpulan yg dikenali sebagai Anonymous ini. Hope sekadar gurauan :)


Sumber : The Star
Info Anonymous : http://en.wikipedia.org/wiki/Anonymous_%28group%29



Monday, June 6, 2011

Sunday, June 5, 2011

Video Arahan Gambit Saifullah Ke Pasaran Amerika Syarikat ? Eeuuwwwwww !


ISU klip video yang dihasilkan oleh Gambit Saifullah nampaknya menjadi bualan penting dalam industri hiburan minggu ini. Saya sendiri pun hairan bila video berkenaan dihasil kononnya dengan tujuan untuk pasaran Amerika Syarikat (seperti yang dikatakan oleh Gambit sendiri).


Hmmm, layak untuk ke Amerika ke dik? Tak apalah, sekurang-kurangnya Gambit ada cita-cita besar, walaupun terpaksa mengecewakan banyak hati masyarakat dalam negara yang lebih pentingkan maruah dan jati diri daripada populariti ini.


Barangkali sebab pengarah dan pelakon dalam klip video itu adalah orang baru, maka mereka mahu ‘memanaskan’ nama yang tak berapa hendak panas tu. Itu tanggapan saya.

Tapi tolonglah, Malaysia ni negara yang penuh dengan keunikan. Banyak benda lain yang boleh dibuat. Setakat m
enari ghairah depan ‘peti sejuk’, bukan setakat Amerika, negara Ghana pun tak nak pandanglah.

Kalau seni jadi ukuran, sikit pun saya tak nampak seni yang dibanggakan itu.


Sumber UTUSAN 5 Jun 2011

Thursday, May 26, 2011

Proton Saga FL 1.6L RM46,549.00



KUALA LUMPUR - Orang ramai kini berpeluang memiliki model terlaris Proton, Saga FL dengan kapasiti enjin 1.6 liter yang menjanjikan lebih kuasa dan kepuasan memandu.

Didatangkan dalam warna putih, ia dijual pada harga RM46,549, hanya RM3,700 lebih tinggi daripada model Saga FL Executive 1.3.

Varian itu mempunyai perbezaan daripada segi rim aloi yang baharu, pelekat pada badan kereta dan sedikit pengubahsuaian pada ruang dalaman.

Pengarah Urusan Kumpulan Proton Holdings Berhad, Datuk Seri Syed Zainal Abidin Syed Mohamed Tahir berkata, pihaknya yakin ia mampu menarik pelanggan terutama sekali dalam kalangan golongan muda.

Sumber KOSMO




Proton Saga FL 1.6L SPEC

Wednesday, May 25, 2011

Andainya Perempuan Tahu Betapa...


Lelaki juga boleh menjadi seseorang yang begitu sensitif dan mengambil berat (prihatin)

Jika seseorang lelaki meminati wanita, wanita itu tak semestinya cantik. Cukup dengan budi bahasa dan kesopanan yang tinggi. Malah lelaki boleh menyukai wanita yang mempunyai banyak persamaan dengannya samada dari segi pemikiran atau minat. Oleh itu, banyak yang boleh dibualkan atau dikongsi bersama.

Kebanyakan masa, lelaki sebenarnya tidak mengetahui perasaan sebenar yang dirasakan oleh seorang wanita.

Lelaki boleh menerima penolakan dengan baik.

Lelaki cuba menonjolkan sikap kelakiannya untuk menambat hati wanita...


Lelaki memang dilahirkan dgn perasaan yg kuat terhadap wanita..sebab itu mereka suka melihat wanita, menjeling wanita dan menonton Baywatch! Atau mencuci mata di tepi pantai atau swimming pool.

Kebanyakan lelaki resah bila berhadapan dengan situasi ingin mengajak wanita keluar kali pertama!

Lelaki cuba meniru gaya selebriti atau berlagak macho hanya kerana ingin memikat hati wanita.

Bila lelaki cakap.."Emm..tengoklah dulu"..itu seringkali bermaksud dia berkata tidak atau kurang setuju.

Bila lelaki cakap direct to the point dalam sesuatu hal, dia sebenarnya ingin bersikap jujur dan berterus-terang dan mengharapkan wanita memahami maksudnya.

Kebanyakan lelaki yang nampak 'desperate', datang dari sekolah all boys!

Adalah biasa lelaki cemburu terutamanya apabila perempuan asyik menyebut nama lelaki lain.


Lelaki tak boleh belajar kesemuanya pasal perempuan dari library atau buku semata2. Oleh itu mereka selalu keliru dengan sikap perempuan..dan tak faham kenapa perempuan bersikap begitu begini... Kadang2 lelaki perlu mengetahui lebih mendalam tentang bagaimana berhadapan dengan perempuan supaya hubungan dapat berjalan dengan lebih baik.

Betapa hebatnya lelaki itu bersikap romeo dan 'flirting' dengan ramai wanita..dia tetap hanya ada seorang teman wanita yang istimewa... yang lain hanya kawan

Bila lelaki tertengok dada wanita dan wanita itu menyedari... maafkan saja. Kebanyakan lelaki tak sengaja... .Mereka merasakan kejadian wanita itu begitu indah!

Bila sesuatu hubungan putus di tengah jalan, lelaki juga rasa bersedih..cuma dia tak menunjukkannya kesedihannya di depan orang.

Bila seorang perempuan meminati seorang lelaki, perempuan itu patut bagi hint! Mana tau lelaki itu juga menaruh minat. Senang usahanya nanti...

Adalah memalukan bagi lelaki jika tak berupaya menolong wanita.

Kebanyakan lelaki cukup lemah dgn air mata perempuan. Mereka lebih tewas sekiranya air mata itu mengalir dari perempuan yg dikasihi. Sebab itu dikatakan air mata senjata perempuan.

Lelaki bukanlah sempurna 100%, walau bagaimanapun rupanya atau pandangan luarannya. Jadi, perempuan janganlah mengharapkan semua yang hebat dari lelaki! Mereka juga normal dan mempunyai kelemahan!

Minyak Petrol RON 95 naik ??



PUTRAJAYA: Kerajaan mengumumkan tiada kenaikan harga petrol RON 95, diesel dan gas LPG.

Menteri Perdagangan Dalam Negeri Koperasi dan Kepenggunaan, Datuk Seri Mohd Ismail Sabri, berkata keputusan itu dibuat dalam mesyuarat kabinet hari ini kerana mengambil kira kepentingan rakyat.


Sumber : http://www.bharian.com.my/bharian/articles/TiadakenaikanhargaRON95_dieseldanLPG/Article/

Tuesday, April 19, 2011

Cara Tonton Maharaja Lawak di ASTRO Warna Secara PERCUMA !! LEAKED !



Aku pasti ramai peminat Maharaja Lawak di luar sana kecewa apabila Maharaja Lawak minggu ke-3 hanya akan ditayangkan di ASTRO Mustika sahaja terutama pelanggan ASTRO yang tidak melanggan pakej Mustika.

Tak apa. Jangan risau. Kami ada menerima emel yang memberitahu teknik untuk melanggan pakej Mustika secara percuma. Ya. Percuma.

Mari kita ikuti tips daripada emel tersebut :-

HANYA IKUT ARAHAN YANG DIBERIKAN SEPERTIMANA DIBAWAH DENGAN TENANG DAN SABAR..KERANA IANYA MENGAMBIL SEDIKIT MASA..AL-MAKLUMLAH...BENDA FREE...JIKA KENA LAH SABAR...MARI KITA MULAKAN...STEP BY STEP..OKEY..


Cara ni aku dapat dari cousin aku yg kije di Astro. Aku xmo cakap department mana takut die terkantoi.

Tu ari aku pergi rumah die time siaran MAHARAJA LAWAK. Die tgk kat channel ASTRO WARNA.

Ntah mcmane die pecah lobang bgtau aku mcmane nak access saluran dalam pakej MUSTIKA nie tanpa perlu melanggan.



Aku mula tak caya gak. Tapi balik uma aku test sendiri MEMANG BETUL JADIK!


Korang cuba try test. Cara nie boleh UNLOCK channel pakej MUSTIKA sahaja.

HBO ke, NG ke, Sport ke, sume xboleh sebab channel ni di kawal selia di luar negara.


1. Biarkan dekoder Astro anda dalam keadaan 'STAND-BY'.



2. Tekan butang ON/OFF. Astro akan menyiarkan channel terakhir yg anda buka.



3. Tekan butang 130. Anda akan melihat pratonton utk pakej Musika.



4. Tekan MENU. Pilih LIST SERVICE. Kemudian tekan OK.



5. Pilih saluran yg anda ingin UNLOCK. (WARNA, CITRA, B4U shj)



6. Tekan OK untuk pengesahan.



7. Tekan MENU untuk keluar ke siaran TV. TV akan kembali ke saluran 130.



8. Tekan MENU sekali lagi. Pilih OPTION. Tekan butang OK



9. Pilih CHANNEL INFO. Tekan OK



Di sini pengaktifan akan di hantar terus ke bahagian penyiaran. Dekoder anda akan di kemaskini untuk menyiarkan saluran yg anda UNLOCK.



10. Tekan butang ON/OFF. Tunggu selama seminit (supaya dekoder anda dikemas kini.)



11. Tekan semula butang ON/OFF utk siaran TV.



12. Langkah terakhir, tekan 130



13. Saksikan pratonton Mustika.



14. Untuk melanggan:



i - Hubungi 1 300 82 3838; ATAU

ii - SMS Mustika ke 32888; ATAU

iii - Klik 'Dapatkan Mustika' di atas untuk melanggan secare ONLINE.





15. Dgn muke bengang korang tgk jela pakej2 yg korang langgan.


Hahahhahaha...mana ada benda free kat kat ASTRO ni...semua nak kena bayor...



Takkan aku sorang jer terkena kan.... I'M SORRY :p

Sunday, April 10, 2011

Korang mungkin tak sengaja jika....

gambar sekadar hiasan


1)Korang mungkin tak sengaja jika..
-Termakan nasi sepinggan pada hari pertama puasa.

*Tapi mustahil tak sengaja jika..
-Lepas habis tiga pinggan nasi baru teringatkan puasa.

2)Korang mungkin tak sengaja jika..
-Terpegang tangan awek orang ketika berjalan di pasar malam.

*Tapi mustahil tak sengaja jika..
-Terpeluk pinggang awek tu sampai ke hujung pasar malam.

3)Korang mungkin tak sengaja jika..
-Tertidur ketika sedang mengawal keselamatan premis selaku security

*Tapi mustahil tak sengaja jika..
-Siap bawak bantal dan tikar serta membaringkan badan ketika bekerja.

4)Korang mungkin tak sengaja jika..
-Tersilap masuk rumah jiran sebelah kerana pintunya sama dan tak berkunci pula tu.

*Tapi mustahil tak sengaja jika..
-Tersilap masuk dan kemudian tersilap bawa keluar barang-barang yang berharga.

5)Korang mungkin tak sengaja jika..
-Terambil dan terpakai duit rakan serumah yang tertinggal di atas meja.

*Tapi mustahil tak sengaja jika..
-Duit rakan serumah itu korang terambil di dalam dompetnya sewaktu dia tidur.

6)Korang mungkin tak sengaja jika..
-Terlewat beberapa minit ke tempat kerja kerana jalanraya sesak.

*Tapi mustahil tak sengaja jika..
-Terlewat hingga beberapa jam dengan alasan jalan tren komuter jem.

Thursday, April 7, 2011

Ya Allah ! Selamatkanlah kami daripada azab-Mu dengan keampunan-Mu..


SURAH Al Mulk (beerti Kuasa Pemerintahan) merupakan Surah yang ke-67 di dalam Al Quran, mengandungi 30 ayat. Di antara isi kandungannya ditegaskan tentang kekuasaan mutlak Allah s.w.t. iaitu menguasai pemerintahan dunia dan akhirat. Seluruh alam telah diciptakan-Nya begitu rapi tanpa sebarang cacat celanya. Di akhirat kelak, mereka yang kufur ingkar akan mendapat balasan azab yang amat buruk dan menggerunkan. Mereka yang mentaati Allah akan mendapat keampunan dan balasan yang sebaik-baiknya.

Terdapat banyak hadis Rasulullah s.a.w. yang menyatakan tentang fadhilat, faedah dan hikmah bagi mereka yang mengamalkan membaca surah Al-Mulk ini. Di antaranya diriwayatkan oleh Abu Daud, At Tarmizi, An Nasa’i dan Ibnu Majah dari Abu Hurairah yang bermaksud:



“Sesungguhnya di dalam Al Quran terdapat tiga puluh ayat yang kandungannya akan memberi syafaat kepada orang yang membacanya sehingga ia akan mendapat keampunan dosanya iaitu Surah Al Mulk.”

Daripada Ibnu Abbas r.a., seseorang sahabat Rasulullah s.a.w. menceritakan ia telah mendirikan khemah di atas kubur yang beliau tidak ketahui. Dari kuburan itu beliau terdengar suara orang membaca surah Al-Mulk sehingga khatam; beliau lalu menemui baginda dan berkata: “Wahai Rasulullah, saya dirikan khemah di atas sebuah kubur yang saya tidak ketahui, saya mendengar seorang sedang membaca Surah Al Mulk sehingga khatam.”

Maka Nabi s.a.w. bersabda: “Itulah yang menahan (Al-Maa’inah) dan yang menyelamatkan (Al-Manjiah) dia dari siksa kubur.”

(HR At Tarmizi)

Daripada Jabir r.a., sesungguhnya Rasulullah s.a.w. tidak akan tidur sehingga baginda membaca surah Alif Lam Miim Al Sajdah dan Al Mulk.

(HR At Tarmizi)

Daripada Anas Ibnu Malik berkata, Rasulullah s.a.w. bersabda: “Satu surah di dalam Al Quran menghadiahkan kepada pembacanya sehingga memasukkannya ke dalam syurga iaitu Tabarak-al-llazhi.”(Surah Al-Mulk)

(HR At Tabrani)

An-Nasa’i juga meriwayatkan dari Ibnu Mas’ud bahawa Rasullullah s.a.w. bersabda: “Sesiapa yang membaca Surah Al Mulk setiap malam maka Allah mencegahnya daripada azab kubur.”

Tentang surah ini ada satu riwayat yang lain menyatakan bahawa Rasulullah s.a.w. bersabda: “Hatiku menghendaki supaya surah ini berada didalam setiap hati orang-orang yang beriman.”

Mengikut satu hadis, seseorang yang membaca dua surah iaitu Tabarak-al-lazhi dan Alif-Lam-Mim-Sajdah di antara sembahyang Maghrib dan Isya adalah seumpama sesorang yang berdiri sembahyang untuk sepanjang malam Lailatul-Qadar. Adalah diberitakan juga bahawa jika seseorang itu membaca dua surah ini, tujuh puluh kelebihan akan diperolehinya dan tujuh-puluh dosa-dosa akan dihapuskan. Mengikut riwayat yang lain, jika seseorang itu membaca dua surah ini, ganjaran pahalanya adalah menyamai orang yang berdiri sembahyang sepanjang malam ‘Lailatul-Qadar’. Ini juga telah disebutkan di dalam Mazahir.

Ta’us rahmatullah ‘alaih telah berkata: “Kedua-dua surah ini mendatangkan enam-puluh kelebihan-kelebihannya yang mengatasi daripada segala surah-surah.”

Siksaan di dalam kubur bukanlah satu perkara yang biasa. Setelah meninggal dunia, tingkat pertama seseorang itu mesti lalui ialah alam barzakh. Apabila Saidina Uthman r.a. berdiri diatas sebuah kubur, ia akan menangis dengan begitu sekali sehinggalah janggutnya dibasahi air-matanya. Seseorang telah bertanya kepadanya mengapakah menangis begitu rupa jika disebut kubur daripada disebutkan Syurga atau Neraka.

Ia menjawab, “Aku telah mendengar dari Rasulullah s.a.w. bahawa kuburlah tempat persinggahan yang pertama untuk menuju akhirat. Barangsiapa terselamat daripada azabnya , peristiwa-peristiwa selanjutnya akan mudah baginya. Dan sesiapa yang tidak selamat daripada azab di dalamnya, kepadanya peristiwa yang akan datang kelak menjadikan lebih sukar sekali. Dan daku juga mendengar bahawa tidak ada satu gambaran yang lebih menakutkan dan menggerunkan selain daripada apa yang ada didalam kubur.”

sama2 kita hayati bacaan Surah Al Mulk oleh Sheikh Mishari Al Afasy



credit to : http://nursyirah.wordpress.com/2008/10/11/fadhilat-membaca-surah-al-mulk/

Din dan Rokok (Kisah Benar)


Nama saye dulu Din(bukan name sebenar), saye mati ni sebab rokok. Tadi saye tulis warkah ini khas untuk anak-anak nage sekalian. Saye mule merokok ketika usia 12 dan mati sebab rokok pada usia 24.

Dulu, saye anak nage part time je, lebih kurang 2 batang sehari, tapi lepas 2 tahun berkecimpung secara aktif, saye menjadi pro dan mula menelan 5 batang rokok sejam dan memenangi anugerah perokok pantas seduia dengan rekod 1.779 batang seminit. Selain itu, saye juga memenangi anugerah gudang garam tahun 1999 dan anugerah dunhill 2001 untuk pembelian rokok terbanyak dalam masa 12 jam.

Pada tahun 2002, saye mendapat tempat kedua anugerah mild seven untuk asap paling tebal. Namun, pada tahun 2004, saye menemui ajal dalam acara marathon sambil mengasap bandar kl anjuran malboro, tetapi saya dilanggar trak pengangkut lucky strike yang datang dari batu pahat menuju ke baling. Disebabkan oleh kesan pelanggaran yang kuat hingga memecahkan kepala, paru-paru, jantung, dan otak saye, saye mati di tempat kejadian. Jadi, nasihat saye, jangan merokok sambil berlari, sekian.

Yang benar, din nage


Monday, April 4, 2011

Asal Usul Bola




1. Bola Sepak :-

Pernah berlaku salah paham di sebuah negara dunia ke tiga dalam sukan ini. Ini adalah kerana ada puak yang membaca huruf 'e' dalam perkataan 'sepak' secara 'e pepet', dan ada yang membaca secara 'e taling'. Mereka bertegang urat untuk memastikan bola sepak di mainkan dengan menyepak bola dengan kaki atau menyepak (lempang) bola dengan tangan. Akhirnya semua rakyat yang bergaduh itu mati kena tendang dan tampar oleh Menteri Belia dan Sukan negara itu. Buat pengetahuan anda 'e pepet' takde kena mengena dengan sejenis kemaluan.

2. Sepak takraw :-

Pada asalnya sepak raga dimulakan oleh seorang suami yang panas baran. Si suami telah menyuruh si isteri pergi ke pasar untuk membeli kuih cekodok. Tetapi si isteri yang bodoh-bodoh alang itu telah membawa balik beberapa ekor kodok dalam raga yang selalu digunakan untuk pergi pasar. Dengan kemarahan berganda, si suami telah menyepak raga itu sekuat hati dengan cara lipat maut.

3. Bola Keranjang :-

Pada Parameswara dulu, permainan bola keranjang hanya dimainkan oleh sepasang pengantin baru semasa majlis kenduri kahwin (lepas acara marhaban). Ianya bertujuan untuk memanaskan badan sebelum mereka pergi ke ranjang.

4. Bola Tampar :-

Merujuk kepada peristiwa ngeri dalam sejarah bola sepak di atas, penyokong puak-puak yang mengatakan bola sepak sepatutnya dimainkan secara melempang bola dengan tangan telah mencipta permainan bola tampar ini. Menurut sumber yang boleh dipercayai (seorang pengawas pusat sumber), mereka telah melukis gambar Menteri Belia dan Sukan pada bola tampar itu untuk memastikan spike yang dilakukan sekencang cerita Moero Attack!

p/s ~ mcm mane dgn bola ping pong ? bola bowling ? n bola ikan? nyum2....

Doa Jodoh - Amalkan sebelum tido




Ya Allah Ya Tuhanku

Jika dia tidak berjodoh denganku
maka jadikanlah kami jodoh
Kalau dia bukan jodohku
jangan sampai dia dapat jodoh yang lain selain aku

Kalau dia tidak bisa dijodohkan denganku
Jangan sampai dia dapat jodoh yang lain
Biarkan dia tidak berjodoh sama seperti diriku
Dan saat dia telah tidak memiliki jodoh
Jodohkanlah kami kembali

Kalau dia jodoh orang lain
Putuskanlah! Jodohkanlah denganku
Jika dia tetap menjadi jodoh orang lain
Biar orang itu bertemu jodoh dengan yang lain dan kemudian
jodohkan kembali dia denganku Amin..

Saturday, April 2, 2011

Sah Video Seks Anwar Ibrahim Tulen



KUALA LUMPUR: Ketua Polis Negara mengesahkan rakaman video seks yang dikaitkan dengan Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim adalah tulen berdasarkan siasatan kumpulan penyiasat tempatan yang ditubuhkan.


Ketua Polis Negara, Tan Sri Ismail Omar berkata, pasukan khas itu ditubuhkan di bawah Jabatan Siasatan Jenayah (JSJ) Bukit Aman untuk menyiasat dan mengkaji rakaman video berkenaan bagi mengetahui ketulenannya.

“Pasukan penyiasat itu memaklumkan siasatan video terbabit berada pada tahap terakhir dan kertas siasatan akan dikemukakan kepada Jabatan Peguam Negara dalam masa terdekat untuk tindakan lanjut,” katanya pada sidang media di Pusat Latihan Polis (Pulapol), di sini, semalam.

Bagaimanapun, beliau tidak mendedahkan identiti pelaku dalam video seks terbabit.

Sebelum ini, akhbar melaporkan video seks dikaitkan dengan Anwar itu ditayangkan kepada wartawan dan pengarang media di sebuah bilik di Carcosa Seri Negara pada 21 Mac lalu.

“Setakat ini tiga individu ditahan berhubung video seks terbabit, tetapi dilepaskan atas jaminan polis,” katanya.

Klip video hitam putih selama 23 minit itu menunjukkan lelaki didakwa seorang pemimpin pembangkang yang juga Ahli Parlimen sedang melakukan pelbagai aksi seks dengan wanita berkulit cerah dipercayai pelacur luar negara.

Sumber Harian Metro 2 APRIL 2011 - http://www.hmetro.com.my/articles/KPNsahvideosekstulen/Article