Friday, August 27, 2010

- Benih Tahun Baru -

Salam

Dalam seminggu dua nie ,dalam berita,akhbar-akhbar salu je terpampang berita bayi di buang,alangkah kejam nyer manusia,xberhati perutkah anda,membuang bayi yang tidak berdosa... Betapa sayu melihat sekujur tubuh kecil yg x bergerak n dah meninggal dunia.




Ya Allah.... Kenapa la ada segelintir manusia tergamak membuang darah daging mereka, bagaikan bermusim,tiap-tiap hari ade je berita buang bayi....xkire la kat sungai,stesen bus,tandas,tong sampah,depan rumah orang jadi mangsa tempat buang bayi. Di khabarkan setiap 17 minit bayi di lahirkan di Malaysia!

Alangkah senangnya diorang dapat melahirkan anak,sedangkan ade pasangan yang berumah tangga bertahun-tahun kahwin pun belom dapat rezeki lagi. Bagi yang takde rezeki tue harap sabar la yer.

Korang setuju x lau saya ckp bahawa bayi yg baru di jumpai 2 @ 3 mggu lpas adalah benih dari malam Tahun Baru ? Maybe la kan... hmmmmm



1 comments:

mohammka said...

benih tahun baru dah dibuang seperti sampah...benih merdeka ke53 akan menyusul 7-9 bulan lg...apanak jadi dgn muda-mudi Islam akhir zaman ni..