Saturday, December 25, 2010

“Kenapa Saya Suka Oh! Media Network”


Salam blogger
Aku teruja sgt2 bila Oh! Media wat contest yang boleh dikatakan sgt mudah,mudah ke?? 1st time join contest nie ala2 join teka silang kata kat akhbar la plak. Dah tgk hadiah2 yg Oh Media nk bg(ehem) ?? Xdpt mug pun,dpt perfume pon da ok,ahaks!!! So dengan 'excited' nya aku menjawab soalan td “Kenapa Saya Suka Oh! Media Network” ??

1. “Kenapa Saya Suka Oh! Media Network” ??
~ sebabnyer Oh! Media nie guna perkataaan OH!! ,sbb dengan perkataan Oh! nie mcm2 benda kita boleh buat ayat, diibaratkan seperti laman2 web Oh! Media nie la seperti Oh! Tidak Oh! Artis Oh! Islam Oh! Dara Oh! Cun.. jarang website lain menghubungkan 1 nama dengan satu perkataan,dengan Oh! kita enjoy!!

2. “Kenapa Saya Suka Oh! Media Network” ??
~ aku paling suka Oh! Media kalau update entry atau post,jarang xd gambar n video,paling2 'koman' ade gambar,seperti orang lain jgk,pembaca mesti xboring kalau ada entry yang bergambar kn cool!!

3. “Kenapa Saya Suka Oh! Media Network” ??
~ nak tau kenapa aku suka Oh! Media?? tgk SINI hehe Kg Oh jiran kg aku..sebelah2 jerr

4. “Kenapa Saya Suka Oh! Media Network” ??
~ nak tau lg kenapa aku suka Oh! Media?? sebab fans nya,memang superb!!! Oh! Media xpernah sunyi,ade jer suppoter,ramai kawan2 yang aku kenal dari Oh! Media,laki ke pompuan ke kadang2 komen kat entry sambil borak2 haha jgn marah ea Oh!

5. “Kenapa Saya Suka Oh! Media Network” ??
~ Oh! Media byk buka mata masyarakat,remaja belia seperti aku dengan entry atau post2 kesedaran dan agama. Oh! Islam adalah platform terbaik untuk mendidik anak2 muda kita.

JOM SUPPORT OH! MEDIA

http://ohmedia.my/




Kepada OH! MEDIA aku nak hidangkan video nie,sebab video nie selalu je sebut Oh! 40 kali sebut jadi doa untuk aku dapat tempat 1st. hak hak hope enjoy !!

2010 :( | 2011 :D


Alhamdulillah Tahun 2010 akan melabuh tirai lebih kurang 6 hari lagi,tahun 2010 banyak benda yang terjadi kat aku.. Banyak dugaan dan cabaran aku tempuhi selama 2010,di antaranya aku memasuki pra alam pekerjaan iaitu praktikal selama 4 bulan untuk menghabis pengajian aku di UNIKL, konvokesyen dan lain2.

Sekarang dah 6 bulan bekerja,sebenarnya dalam mencari pengalaman untuk melangkah lebih jauh Insyaallah. Baru aku sedar bukan senang nak cari duit hmmmm.. Azam untuk 2010 ada sesetengah nya dah aku tunai,untuk tahun 2011 Insyaallah ada beberapa perkara yang lebih besar menanti.. Hope Dia dapat memudahnya untuk ke arah tersebut Amin. Korang cmner plak? azam 2010 da settle lom ??

Thursday, December 23, 2010

Mengapa Hawa Tercipta Saat Adam Tidur?

Seorang laki-laki jika dia kesakitan, maka dia akan membenci. Sebaliknya wanita, saat dia kesakitan, maka semakin bertambah sayang dan cintanya,, Seandainya Hawa diciptakan dari Adam As saat Adam terjaga, pastilah Adam akan merasakan sakit keluarnya Hawa dari sulbinya, hingga dia membenci Hawa. Akan tetapi Hawa diciptakan dari Adam saat dia tertidur, agar Adam tidak merasakan sakit dan tidak membenci Hawa. Sementara seorang wanita akan melahirkan dalam keadaan terjaga, melihat kematian dihadapannya, namun semakin sayang dan cinta nya kepada anak yang dilahirkan bahkan ia akan menebus nya dengan kehidupannya.


Sesungguhnya Allah menciptakan Hawa dari tulang rusuk yang bengkok yang tugasnya adalah melindungi Qalbu(jantung, hati nurani). Oleh karena itu, tugas Hawa adalah menjaga qalbu. Kemudian Allah menjadikan nya bengkok untuk melindungi qalbu dari sisi yang kedua. Sementara Adam diciptakan dari tanah, dia akan menjadi petani, tukang batu, tukang besi, dan tukang kayu. Wanita selalu berinteraksi dengan perasaaan, dengan hati, dan wanita akan menjadi seorang ibu yang penuh kasih sayang, seorang saudari yang penyayang, seorang putri yang manja, dan seorang istri yang penurut.


Dan wajib bagi Adam untuk tidak berusaha meluruskan tulang yang bengkok tersebut, seperti yang dikabarkan oleh Nabi Muhammad SAW, “jika seorang lelaki meluruskan yang bengkok tersebut dengan serta merta, maka dia akan mematahkannya.” Maksud nya adalah dengan kebengkokan tersebut adalah perasaan yang ada pada diri seorang wanita yang mengalahkan perasaan seorang laki-laki.

Maka wahai Adam janganlah merendahkan perasaan Hawa, dia memang diciptakan seperti itu. Apabila seseorang wanita mengatakan dia sedang bersedih, tetapi dia tidak menitikkan airmata, itu berarti dia sedang menangis di dalam hatinya. Apabila dia tidak menghiraukan kamu setelah kamu menyakiti hatinya, lebih baik beri dia waktu untuk menenangkan hatinya sebelum kamu meminta maaf. Dan wanita sulit untuk mencari sesuatu yang dia benci untuk orang yang paling dia sayang? ?

Bersediakah Anda Sebelum Tidur ???

Hadith :

Diriwayatkan daripada Abdullah bin Zaid al-Ansari r.a bahawa dia pernah melihat Nabi Muhammad SAW berbaring terlentang di dalam masjid, meletakkan sebelah kakinya pada sebelah kakinya yang lain.”



(H.R: al-Bukhari)



Huraian dari Hadith:



Sekiranya hendak tidur kita disarankan mengikut sunah Rasulullah S.A.W. Dalam suatu riwayat menerangkan: "Daripada 'Aisyah r.a. katanya:



"Nabi SAW apabila berbaring di tempat tidurnya pada setiap malam , baginda mengangkat kedua tangannya (seperti berdoa) , lalu meniup dan membaca surah al-Ikhlas , surah al-Falaq , surah an-Nas , kemudian baginda menyapukan tangannya itu ke seluruh badan yang dimulai dari kepalanya dan mukanya dan bahagian depan daripada badannya , Baginda melakukannya sebanyak tiga kali.” (at-Tirmizi).



Selain itu sebelum tidur baginda menunaikan sembahyang witir kerana Nabi SAW juga telah mengingatkan umatnya bahawa syaitan sering mengganggu manusia ketika tidur . Oleh itu kita dianjurkan supaya mengamalkan solat witir setiap kali sebelum tidur.

Ketika baginda terbangun daripada tidur di tengah malam pula , baginda akan membasuh muka dan kedua belah tangan sebelum baginda tidur semula . Berkenaan dengan cara tidur pula , Rasulullah SAW selain daripada tidur miring ke sebelah kanan , baginda juga pernah tidur terlentang dengan cara meletakkan satu kaki di atas yang lain sebagaimana maksud hadis di atas .

Minah Bertudung Cacat Otak BODOH!!!



Agak2 38A ke 38B saiznyerrr 'bukit pink' yg anda saksikan td ??? Itu bukan persoalannya,persoalannya kat sini aku nk tunjuk betapa crazy nya makhluk paling seksi mempersendakan wanita bertudung. Memang sekali pandang itu hanya gurauan atau nyanyian ala2 video Cikgu Syida yang hangat di FB. Tapi kali ini tampil HOT gile babenggg. Kalau Cikgu Syida tgk pun geleng kepala.

Mane maruah diorang sebagai wanita,body tunjuk camtue je kat public,.ingat US ke ape. Korang ley nilai sendiri n pada makhluk2 yang record video yg bukan2 tue,sebelum aku download baik korang DELETE laa...xpyh nk simpan2 wat koleksi,benda cmnie mmg mudah sgt tersebar.... renung2kan la

Monday, December 6, 2010

9 Sikap Wanita Perlu Lelaki Jauhi

LELAKI SERING DIGAMBARKAN SEBAGAI SEORANG YANG EGO, KERAS HATI DAN PEMBULI SEMENTARA WANITA PULA DIGAMBARKAN SEBAGAI MAKHLUK LEMAH LEMBUT DAN PERLUKAN PERHATIAN DARI LELAKI SEPENUHNYA.




Tetapi awas, bukan semua kejadian begitu sebaliknya 10 sikap ini perlu anda beri perhatian tentang wanita. Cuba semak, apa sikap wanita yang perlu lelaki jauhi!

1. Perasan cantik

Wanita ini, beranggapan amat mudah mencairkan hati lelaki dengan kecantikan yang mereka ada. Lebih malang, ada yang menjadikan wajah cantik sebagai aset dan bergelar pisau cukur dengan mengikis harta lelaki kaya yang begitu mendambakan layanan wanita cantik. Biasanya golongan cantik ini percaya, wajah mereka boleh memberikan mereka apa saja termasuklah cinta.

2. Punya ‘sugar daddy’

Dalam kehidupan di kota yang serba-serbi memerlukan wang ada wanita yang sanggup mendampingi lelaki kaya demi kesenangan hidup. Mereka sanggup menyerahkan tubuh badan memberikan layanan seks demi wang biar pun haram di sisi agama. Lelaki yang merasakan ia satu peluang yang sukar dilepaskan pula sanggup menabur wang untuk kepuasan nafsu mereka.

3. Pandai ambil kesempatan

Bagi mereka, setiap peluang perlu direbut dengan pantas tanpa mengambil kira sama ada ia hak orang lain atau tidak. Kalau tidak, masakan muncul kisah tunang dirampas, suami diambil wanita lain dan sebagainya.

4. Suka mengongkong

‘Queen control’ inilah gelaran paling sinonim dengan wanita sedemikian. Mereka suka mengawal semua pergerakan pasangannya, dengan siapa suami keluar, balik jam berapa dan macam-macam lagi. Suami yang mendapat isteri begini dikatakan sering menjadi bahan jenaka jika sanak saudara berkumpul.

Cuba bayangkan, ketika sedang minum di kedai mamak bersama rakan lelaki, isteri menelefon menyuruh anda balik segera sedangkan teh tarik baru saja terhidang. Suami mana yang tidak stres. Wanita ini bersikap demikian kerana cemburu dan tidak mahu suami mempunyai wanita lain.

5. Mahu Sempurna

Sikap wanita yang mahukan kesempurnaan juga merimaskan. Bagi mereka, setiap perbuatan orang lain adalah salah dan hanya mereka saja yang betul. Malah bagi mereka, tiada orang lain yang sempurna kecuali mereka. Bayangkan jika anda mempunyai isteri begini, alamatnya makan hatilah selama bersama.

6. Selekeh

Jangan ingat lelaki saja yang selekeh tetapi ada juga wanita yang tidak tahu menjaga penampilan diri. Bagi mereka, cukup berkain batik saja bila di rumah atau memakai baju kaftan seharian walau pun suami ada di rumah. Sebaiknya, biar tidak cantik tetapi pandai menjaga penampilan diri.

Begitu juga halnya dengan wanita yang tidak mempedulikan apa kata-kata orang tentang penampilannya itu, ia juga bahaya. Mereka tidak dapat membuat penilaian tentang diri sendiri selain mengabaikan cakap-cakap orang tentang mereka juga.

7. Suka mengharap

Ada sesetengah wanita yang tidak mampu membuat sebarang keputusan untuk diri mereka dan terlalu mengharapkan orang lain memberikan jawapan bagi diri mereka. Biasanya wanita begini kalau ditinggalkan suami, hidup mereka lebih merana kerana terlalu mengharap.

8. Terlalu cemburu

Lebih teruk lagi jika cemburu buta. Wanita ini biasanya akan menyerang pasangan sebelum sempat memberi penjelasan. Cemburu ini biasanya akan menjadi perosak kepada sebuah perhubungan. Malah ada yang sanggup memutuskan perhubungan kerana tidak sanggup berdepan dengan kerenah wanita cemburu.

9. Tidak berhati-hati

Bayangkan, apabila anda tidak berhati-hati dalam setiap perbuatan dan kata-kata, ia tentu saja akan melukakan hati orang lain.

Saturday, November 27, 2010

Fakta vs Auta


















1. Tahukah anda apabila 350ml air yang diambil dari sinki dan kemudiannya dituangkan ke dalam cerek yang mengandungi 150ml air suling dan dibiarkan terdedah kepada nyalaan api bersuhu 100 darjah celcius akan menghasilkan satu cecair yang dinamakan air masak.

2. Percayakah anda yang air sirap merupakan salah satu bahan asas dalam pembinaan sebuah helikopter. Ini kerana kajian telah dibuat, seorang pembina helikopter memerlukan air sirap untuk menghilangkan keletihan semasa membuat helikopter, tanpa air sirap mungkin helikopter tersebut tidak dapat disiapkan.

3. Sebuah kereta yang dipandu selaju 220 km/j tidak akan dapat memotong kereta yang dipandu selaju 40 km/j sekiranya kereta-kereta tersebut dipandu dari arah yang bertentangan

4. Tahukah Anda dalam bahasa Inggeris dan Italy, jurugambar dikenali sebagai paparazi. Perkataan itu dipercayai diambil dari watak paparazzo dalam filem La Dolce Vita yang diterbitkan oleh Federico Fellini pada tahun 1960. Dalam bahasa melayu pula, ayah kepada seorang budak yang bernama Razzi juga boleh dikenali dengan nama papa Razzi.

5. Tahukah Anda bendera negara Denmark telah dicipta 700 tahun lampau, menjadikan bendera paling lama digunakan di dunia lebih lama daripada penggunaan susu cap bendera.

6. Tahukah Anda magnet ialah sejenis logam yang juga digelar besi berani. Sebagaimana namanya magnet ialah besi yang berani menarik butir-butir besi lain kearahnya. Bagaimanapun orang yang diupah untuk menarik kereta bukanlah magnet.

7. Tahukah Anda cicak memutuskan ekornya apabila diganggu. Apabila cicak menyedari yang dia diekori oleh sesuatu, ia akan memutuskan ekornya supaya benda itu tidak mengekorinya lagi atas alasan tanpa ekor sudah tentu ia tidak akan diekori lagi.

9. Tahukah Anda burung dapat pulang ke sarangnya walaupun telah keluar kadangkala hingga beribu kilometer daripada sarangnya tanpa sesat atau silap walaupun tanpa bantuan kompas. Ini kerana setiap sarang burung mempunyai alamatnya yang tersendiri sebenarnya.

10. Tahukah Anda bunyi perkataan lempeng dan tempeleng adalah hampir sama walaupun ia berbeza dari segi rupa bentuknya. Tapi, walaubagaimanapun orang yang kena tempeleng masih boleh memakan lempeng apabila dia berasa lapar.

11. Tahukah Anda gunung berapi yang berusia tiga ratus tahun disahkan masih aktif untuk meletup. Tapi mengikut kajian ahli gunung, api elektrik di rumah kita tidak akan aktif jika tidak membayar bilnya selama tiga bulan.

12. Tahukah Anda orang yang tidak pernah kisah langsung tentang wang ringgit, pangkat, kedudukan dan harta dunia ialah Orang Utan.

13. Tahukah Anda ahli sains seluruh dunia bersepakat jika nasi ayam dimakan sewaktu lapar, perut kita akan mengalami satu tindakbalas yang berupa kekenyangan. Nasi ayam juga boleh digunakan sebagai ubat untuk menggembirakan hati kita bila nasi ayam yang dimakan itu dibelanja oleh kawan kita.


* renung2kn da pikirkan ~ selamat beramal peace!!!

Friday, November 26, 2010

Acuan Untuk Memikat Wanita




1. Semua orang ada jodoh atau pasangan yang menanti dan biasanya ia berada tidak jauh dari anda. Jarang orang bertemu dengan jodoh yang berada jauh darinya.

2. Jodoh itu ketentuan Allah dan kita wajib berusaha. Doa, usaha yang betul dan bersungguh-sungguh disertai dengan tawakkal, insyallah akan menemukan anda dengan pasangan anda.
3. Ramai orang masih belum bertemu jodoh kerana mudah patah semangat. Teruskan usaha sehingga anda bertemu jodoh.
4. Seimbangkan hidup anda dengan sempurna agar diri anda jadi seperti “magnet” yang menarik bakal pasangan anda kepada anda.
5. Daya tarikan yang sebenar berpusat di hati yang murni. Berusahalah untuk mencuci hati anda daripada semua perasaan yang negatif terhadap semua orang di dunia ini.
6. Agar mudah orang sayang, cuci hati dengan jaga ibadah, solat taubat, beristighfar, baca Al-Quran, maafkan orang lain, meminta maaf, bersedekah dan berfikiran positif
7. Sayangi semua orang di sekitar anda dan anda akan menarik sayang terhadap anda. Jika anda membenci orang, ditakuti bakal pasangan anda akan membenci anda.
8. Orang yang sedang mencari pasangan harus sentiasa bersedia untuk bertemu dengan pasangannya pada bila-bila masa. Justeru, kita perlu sentiasa dalam keadaan yang paling menarik setiap masa. Tanggapan pertama adalah yang terpenting.
9. Untuk lelaki, tarikan pertama ialah pakaiannya. Untuk perempuan, wajah dan bentuk badan menjadi tarikan pertama. Sediakan diri untuk menawan bakal pasangan anda.
10. Buka hati dan minda anda untuk menerima cinta. Cinta boleh berputik pada bila-bila masa. Cinta mudah datang kepada mereka yang sentiasa bersedia untuk menerima cinta.
11. Cinta datang melalui mata lalu turun ke hati. Justeru, perhebatkan hubungan mata secara memandang bakal pasangan dengan penuh kasih sayang.
12. Kita boleh berkomunikasi melalui fikiran. Hantarlah kasih sayang dan hasrat murni anda terhadap pasangan dengan gelombang fikiran ini secara berterusan hingga berjaya.
13. Ramai yang terlepas peluang dan patah hati sebab lewat menyatakan hasrat kepada bakal pasangan. Perkara yang baik disegerakan (iaitu menyatakan perasaan anda kepada bakal pasangan).
14. Tidak salah untuk orang perempuan memulakan usaha untuk berkenalan. Orang lelaki akan sentiasa merasakan mereka yang memulakan perkenalan walaupun sebenarnya orang perempuan yang mulakan.
15. Berkomunikasi dengan mesra dan bersemangat menggunakan lidah, mata, hati dan bahasa badan. Elakkan bercakap sambil lewa atau kurang sopan terhadap bakal pasangan.
16. Berbual dengan pasangan mengenai apa yang dia suka. Beri tumpuan kepada minat dan perasaannya. Elakkan sibuk memberi tumpuan kepada diri sendiri.
17. Layan bakal pasangan dengan mesra seperti kawan lama walaupun baru berkenalan. Bentuk suasana keintiman dengan segera agar bakal pasangan rasa selesa.
18. Makin mudah kita menceritakan hal peribadi yang munasabah kepada bakal pasangan, semakin mudah dia menceritakan hal dirinya kepada kita.
19. Berdoa dan latih diri agar kita pandai mendampingi orang lain dan seronok untuk didampingi oleh orang lain. Buang perangai yang menyebabkan orang benci kepada kita.
20. Beri sayang untuk mendapat sayang. Orang yang masih ada perasaan benci terhadap sebarang orang boleh menyebabkan bakal pasangan benci atau tidak tertarik kepada kita. Justeru buang semua benci.
21. Untuk wanita, jangan jual mahal terhadap bakal pasangan. Tetapi, nyatakan dengan hikmah kepadanya yang anda amat sukar untuk berkenalan dengan lelaki lain.
22. Kebanyakan lelaki mudah tertarik kepada perempuan yang simple, tidak materialistik, mudah berterima kasih dan redha dengan setiap pemberian lelaki tersebut.
23. Orang perempuan mudah tertarik kepada lelaki yang memberi perhatian, penghargaan dan penghormatan kepada mereka. Justeru, orang lelaki janganlah terlalu jimat atau kedekut.
24. Orang lelaki perlu belajar mengenal kerenah orang perempuan. perasaan, pemikiran, kehendak, keperluan, kesukaan dan kebenciannya.
25. Elakkan memberi tumpuan kepada kelemahan dan kesilapan kecil yang ada pada bakal pasangan. Jangan sesekali mengutuk atau memalukan bakal pasangan.
26. Senyuman ikhlas, wajah yang menawan dan bahasa badan yang penuh kemesraan akan menambat lelaki terhadap wanita.
27. Orang mudah tertawan kepada bakal pasangan yang ada persamaan dan ada perbezaan sifat, tindakan dan minat. Terlalu banyak persamaan membosankan. Banyak sangat perbezaan menyesakkan.
28. Orang mudah tertarik kepada bakal pasangan yang ada sikap dan sifat yang saling mengimbangi dan melengkapkan sikap dan sifatnya.
29. Walaupun belum kenal rapat dengan bakal pasangan, nyatakan yang anda sering merasa atau berfikir seperti yang dia rasa atau fikir. Keserasian adalah tarikan.
30. Perempuan membentuk hubungan dengan berbual dan bercakap. Lelaki bentuk hubungan dengan melakukan sesuatu kegiatan secara bersama.
31. Orang mudah tertawan kepada bakal pasangan yang mempunyai persamaan daripada berbagai segi seperti kefahaman politik, aktiviti keagamaan, sikap terhadap harta, wang dan hobi.
32. Dua orang yang amat banyak perbezaan boleh serasi antara satu sama lain jika mempunyai satu atau dua persamaan yang mendalam seperti suka kepada kucing, suka melancong atau suka ramai anak.
33. Tindakan yang serentak akan menarik bakal pasangan terhadap anda. Contohnya, serentak berpaling, serentak angkat gelas, serentak berdiri, serentak nak ke tandas.
34. Tawan hati bakal pasangan dengan pamerkan emosi yang sama terhadap sesuatu kejadian atau peristiwa – sama-sama gembira, sedih, terperanjat, benci, simpati dan sebagainya.
35. Dua insan mudah serasi jika mempunyai pentafsiran yang sama mengenai hubungan – tahap keakraban, kebebasan, kebergantungan, pemberian, pengorbanan dan sebagainya.
36. Kenalpasti ciri-ciri yang disukai oleh bakal pasangan anda. Bentuk ciri-ciri yang disukai oleh bakal pasangan anda. Bentuk ciri-ciri ini dalam diri anda dan pamerkan kepadanya yang anda mempunyai ciri-ciri tersebut.37. Semua orang mencari cinta sejati tanpa syarat. Bakal pasangan anda akan tertarik kepada anda jika anda mengasihinya bukan kerana wajah, harta, keturunan atau glamornya.38. Bakal pasangan akan tertawan kepada anda jika anda dapat bantu mengukuhkan imej dirinya, rangsang semangatnya dan pupuk keyakinan dirinya.39. Keikhlasan amat penting dalam memuji atau memotivasi bakal pasangan. Jika kita didapati bohong, dia akan terus menjauhkan diri daripada kita.40. Pujian yang berhikmah dan ikhlas bertindak sebagai magnet yang menarik anda kepada bakal pasangan. Pujian daripada kawan baru lebih bermakna dan berkesan berbanding pujian daripada kawan lama.
41. Ulang sebut perkataan, ayat atau slogan yang digemari bakal pasangan anda. Ini menyebabkan dia rasa istimewa dan dihargai dan akan tertawan kepada anda.
42. Kenalpasti keistimewaan bakal pasangan anda yang orang lain tidak nampak. Sampaikan kehebatan ini dengan bersemangat dan dia akan mudah tertawan kepada anda.
43. Untuk bakal pasangan yang popular dan sering dipuji , cari pujian yang original untuk menambat hatinya. Untuk orang yang tidak popular, sebarang pujian amat dialukan dan dihargai.
44. Beri penghargaan serta merta kepada setiap pencapaian atau kejayaan bakal pasangan. Ini membelai dan melembutkan hatinya terhadap anda.45. Jika bakal pasangan memuji anda, pamerkan keseronokan anda dengan senyuman dan ucapan terima kasih dan bersyukur. Dia akan rasa dihargai.46. Cari keunikan, kelucuan atau ‘kegilaan’ bakal pasangan anda. Nyatakan yang anda suka kepadanya sebab keunikan tersebut. Ini buat dia rasa istimewa.
47. Ramai pasangan sengsara bila isteri terlalu cantik atau suami terlalu handsome. Justeru, cari bakal pasangan yang setara dan sepadan dengan kita.
48. Orang yang merasa dirinya hodoh sukar untuk mendapat pasangan. Carilah kecantikan yang ada pada anda dan bentuk keyakinan diri. Hati yang suci dan keyakinan yang tinggi menyerlahkan kecantikan anda.49. Wanita mudah tertawan kepada lelaki yang gentleman – bersopan santun, suka membantu, menghormati wanita, berani dan yakin diri.
50. Untuk jadi lebih menawan, berterusan belajar, perbaiki perangai dan peribadi, baiki kemahiran komunikasi, murnikan hati, pemaaf dan sentiasa bersangka baik.
51. Lelaki harus mempamerkan sifat kelelakiannya di samping memasukkan sifat perempuan dalam dirinya seperti lebih prihatin, memahami emosi , timbang rasa, dan gunakan gerak batin.
52. Perempuan harus mempamerkan sifat kewanitaan disamping menghayati sifat lelaki seperti minat dalam politik, sukan, memancing, dan aktiviti macho yang lain. Bertindak bijak tapi, jangan terlalu bijak.
53. Untuk menambat hati wanita, kerap bertanya tentang perasaannya, aktiviti yang dijalankannya, kegemarannya, kebenciannya atau sebarang perkara yang berkaitan dengan emosi.
54. Sebelum benar-benar rapat, orang perempuan harus elakkan diri dari bertanya bakal pasangan mengenai perasaannya mengenai sesuatu perkara, peristiwa atau situasi.
55. Orang lelaki amat pantang bila bakal pasangan menempelak atau menunjukkan kesilapan atau kebodohan lelaki tersebut. Ini cara terbaik memutuskan hubungan.
56. Orang perempuan mudah tertawan kepada lelaki yang boleh mengaku salah, meminta maaf, meminta bantuan, bertolak ansur, pandai mendengar, bersabar dan lemah lembut terhadap wanita.
57. Bila bercakap dengan lelaki, orang perempuan harus fokus kepada fakta dan sampaikan secara ringkas. Penjelasan yang berjela-jela dan memasukkan unsur perasaan akan membunuh minat lelaki terhadapnya.
58. Jika orang perempuan marah, pujuklah dengan kasih sayang. Tanya kenapa dia marah, dengari dengan teliti dan jangan komen atau cuba beri nasihat. Orang perempuan mudah sayang pada lelaki yang pandai mendengar dan sensitif kepada perasaannya.
59. Jika lelaki marah, jangan sibuk nak tanya kenapa dia marah. Pamerkan kasih sayang dan bentuk suasana yang tenang. Doakan dia dan beri masa untuk dia merawat dirinya sendiri.
60. Fahami bahawa orang lelaki bercakap secara terus terang, ringkas dan objektif. Orang perempuan sering bercakap secara berlapik, terperinci dan banyak yang tersirat.

Tuesday, November 23, 2010

i hate!! i hate!! i hate!! i hate!! 18SG




I HATE MY B
LOG!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


why?

why??

&

why??

bcoz my follower box n recent comment x display kt blog...aisshhhhhh

ape lg ptot aku setting.....xkn sbb template kot,yg len ok jerrr

arghhhhhhhhh kencing manis aku d buatnyer...


plz help me my dear friend....

tlg bg solution pe yg ptot untuk membantu aku mengdisplaykan follower box akuhh


RAMAI YG XLEH ADD SEJAK INSIDEN INI BERLAKU!!

Oh demmm!! urghhhhh!!!!


Tuesday, November 16, 2010

Tahukah korang, langit dan laut saling cinta-mencintai??



Tahukah korang, langit dan laut saling cinta-mencintai.

Langit sangat sayangkan laut, sehingga warnanya pun seakan laut.

Begitu juga laut, terlalu sukakan langit sampai warna pun seakan sama :)



Once upon a time, datanglah si awan.

Awan melihat kecantikan langit dan terus terpikat.

Tapi langit begitu setia kepada laut.

Langit mahu melihat laut sahaja.


Awan tidak berputus asa.

Maka, awan pun berusaha untuk memikat langit.

Awan luaskan dirinya.

Supaya langit dan laut terpisah dari pandangan.


Laut menjadi begitu geram.

Laut mengeluarkan ombaknya yang kuat.

But malangnya, ombak laut tak dapat mengusir awan :(


Tiba-tiba, datang lah angin.

Angin melihat kesedihan langit dan laut.

Maka, angin rasa perlu mengusir awan supaya langit dan laut dapat bersama.

Dengan kuasa yang ada, angin pun meniup awan.

Awan pun berpecah dan berlalu pergi.


Awan menjadi sedih.

Lalu menangis mengeluarkan hujan.



Hingga sekarang,

kasih antara langit dan laut tidak dapat dipisahkan.

Cuba kita pandang ke hujung laut...

Pasti kelihatan seakan-akan langit dan laut,

sedang berpasangan :")

bace sambil layan lagu nehhh...sob sob sob


S.O.S help! help! help! help!


Aku nak tanya sape yg view blog aku,korang nampak x kotak follower n recent komen aku??

Arrrgghhhh!!!! saketnya ati ku,da banyak kali aku setting,nape aku nyerrr follower n recent comment x publish kt blog aku ek,mcm hide lak aku nyer kotak follower(gmbar di bawah)..........org xdpat tgk follower akuh n sekaligus xdapat nakk ADD.. ada sape2 ley tlg bg solution x?? sebelom nie ok jerr........ adehhh!


- korang nampak x? huh!


-nie lagi satuuu

Sunday, September 26, 2010

YOUTUBE tanpa INTERNET

Anda selalu menonton video kegemaran anda di YOUTUBE ?? Ingin menonton secara PERCUMA ?? Kini anda boleh menonton YOUTUBE tanpa talian internet..
Ikuti langkah-langkah di bawah :-


~ Beli sticker Youtube di kedai terpilih


~ Buka pelekat sticker


~ Lekatkan sticker tersebut di penjuru bawah sebelah kanan TV anda. Pasang TV dan buka channel yang anda suka. Youtube tanpa talian Internet sedia di tonton.

Selamat Menonton...

Sunday, August 29, 2010

Kekosongan Segera ~ Perempuan Shj ~

1 kekosongan perlu di isi dengan seberapa segera:
Syarat-syarat yg perlu di patuhi:
***************************

1) Perempuan (tulen)
2) berumur 16 ~ 28 thn.
3) bekerja ( MESTI )
4) pendidikan : uni ke bawah (tapi melepasi darjah 6)
5) warganegara malaysia
6) bangsa melayu
7) agama islam.
8) ada sijil kursus kawen

Kelebihan jika anda diterima:
************************

1) gaji pokok RM 2500 ~ RM3000 sebulan.( bahagi 2 ngan gaji gue)
2) rumah di beri.
3) kereta di beri . ( boleh pilih kat kedai..baru punya..tp x bleh lebih dari rm85 000 )
4) hanya perlu ikut arahan shj.
5) cuti tahunan atau bulanan boleh apply ikut suka.
6) kerja x ikut time. ikut suka hati korunk.
7) no contract tapi kekal...


Jika ade aweks2 yg berminat tuh,d ulangi awek sahaja boleh lah apply utk jadi BINI aku. segala permohonan akan melalui prosess pemilihan calon isteri. Sila apply online dgn menghantar offer letter beserta gambar yg paling lawa ke email saya saka_kun@hotmail.com

Saturday, August 28, 2010

Nyaris jd PONDAN Auuuwww !!!

Tanggal 27hb Ogos 2010,pulang dr outstation kat melaka.. on d way blik ke KL tetibe jer member aku ade hal kt seremban.. Terpaksa lah aku sorang2 blik ke KL dgn komuter...sesudah member aku drop kat station komuter Seremban,aku berjalan menuju ke arah kaunter then beli tiket direct ke stesen Sg Buloh tuk blik ke rumah sewa aku .

Aku " akak,sg buloh yer..."

Akak kaunter " Brape org? "

Aku " sorang,boleh direct ke sg buloh kn ? "

Akak kaunter " boleh, 7 ringgit 40 sen yer..."

Aku " Ok tQ..kol bpe ek kak? "

Akak kaunter " sekarang...."

Setelah amek baki duit tiket td,aku tgk da ade komuter yg sedang tggu penumpang...mmg da xd org time tue..smua da nekkk,aku pon berlari lari anak..tkot xsmpat msukk. Msuk jer mmg tgk rmai la org..pas msuk aku ushar2 tmpat duduk...usha punyer ushar tgk de kerusi kosong..aku dgn bag pakaian d tgn selamba duduk kt c2. "Huh de jgk kerusi kosong...."(dlm hati)

Br jer nk bersandar kt kerusi tersebut,ttibe de suara pmpuan..

cik pmpuan " cik2 (smbil tnjuk logo KOC WANITA kaler pink kt cermin)

" ya allah koc wanita " smbil tgk kt org sbelahh,smua tgk aku,aku sorg jer kaum adam kt c2,aku mmg xprasan lnsung....

aku " oh...sori2 " ya allah koc wanita rpenyerr "

aku dgn selamba badak nyerrr kuar dr koc wanita tue then msuk koc sbelah,sambil wt muka cm xd pape berlaku...betapa tebalnyer muka aku time tuee...tersilap msuk koc wanita,ptot la time aku mula2 msuk org pndang smacam jer..aku mmg xprasan yg org lam koc tue smuanya pmpuan (maybe dlm keadaan penat+puasa)............. Nmpak sgt yg aku jarang nek komuterrr

- sekadar hiasan ( baju putih tue bkn aku oke) -

Sekali ingt mmg lawak gler ahhh HAHAHAHA!!

(asal la KTMB xgtau aku dlu nk asing laki n pmpuan ) kah kah kah.........................


Friday, August 27, 2010

- Benih Tahun Baru -

Salam

Dalam seminggu dua nie ,dalam berita,akhbar-akhbar salu je terpampang berita bayi di buang,alangkah kejam nyer manusia,xberhati perutkah anda,membuang bayi yang tidak berdosa... Betapa sayu melihat sekujur tubuh kecil yg x bergerak n dah meninggal dunia.




Ya Allah.... Kenapa la ada segelintir manusia tergamak membuang darah daging mereka, bagaikan bermusim,tiap-tiap hari ade je berita buang bayi....xkire la kat sungai,stesen bus,tandas,tong sampah,depan rumah orang jadi mangsa tempat buang bayi. Di khabarkan setiap 17 minit bayi di lahirkan di Malaysia!

Alangkah senangnya diorang dapat melahirkan anak,sedangkan ade pasangan yang berumah tangga bertahun-tahun kahwin pun belom dapat rezeki lagi. Bagi yang takde rezeki tue harap sabar la yer.

Korang setuju x lau saya ckp bahawa bayi yg baru di jumpai 2 @ 3 mggu lpas adalah benih dari malam Tahun Baru ? Maybe la kan... hmmmmm



Monday, August 23, 2010

Hotel Haram & Bufet Ramadan

Salam Ramadhan

Esok genap 2 minggu kita berpuasa,lebih kurang 2 minggu lg kita akan menyambut hari raya puasa. Macam mana 2 minggu berpuasa ? Ade yang puasa ' yang yokk '?? Mesti penuh kan meja dengan pelbagai lauk dan kuih (teringat time buka puasa kt kg aargghhhhh!! ). Ye la, pada bulan bulan puasa nie nafsu makan membuak-buak , kalau bab pergi ke bazar tengok makanan,haaa amek kau,dah penuh kedua-dua tangan,tangan adik2 n kwn2 jadi mangsa,untung bawak diorang kan..hehe

Orang2 tua cakap xelok membazir,tp kalau ade yang lebih atau tak sempat di makan elok la bersedekah di masjid atau surau. Bersederhana lah dalam membeli dan berbelanja di dalam bulan puasa nie. Kat mana lokasi selalu anda berbuka? kat rumah , restaurant atau hotel ?? Yang berbuka kat rumah n restaurant tue ok la da di jamin halal,kalau kat hotel ragu2 sket,ye la sekarang banyak company office wat majlis berbuka puasa atau bufet ramadan kat hotel mewah. Korang da pastikan ke hotel tue mempunyai sijil halal?? Ye la sekarang ade je isu sijil halal hotel nie dalam berita n surat khabar.

Contohnya isu yang pihak berkuasa memeriksa hotel yang bina tokong di dapur hotel n pada masa yang sama hotel berkenaan menawarkan bufet Ramadan,tergamak ke korang nak makan? Ada juga hotel yang di periksa, hampir 70% hotel di Lembah Kelang telah mencampurkan alkohol (arak) dalam masakan untuk penyediaan bufet Ramadan. Patot la sebelom nie orang cakap makanan kat hotel sedap2 yer. Kita makan sedap2 jer kat depan,yang buat kat dapur kita tahu apa kandungan yang diorang masuk kan. Jangan ingat sedap main bantai jer.



BUKTI...seorang penguat kuasa Jakim menunjukkan botol arak masakan yang ditemui di sebuah hotel



Pada yang selalu berbuka kat luar tue,beringat ingat la sebelum anda termakan makan makanan yang xsepatutnya. Yang nak berbuka kat hotel check hotel yang mempunyai sijil HALAL yang sah.

- SENARAI HOTEL & RESORT YANG MENDAPAT SIJIL HALAL MALAYSIA (JAKIM)

Sunday, August 22, 2010

HDD Pertama Di Dunia


Gambar di atas merupakan Harddisk pertama yang di keluarkan oleh IBM pada September 1956 dengan nama 305 RAMAC.




Tanggal 4 September 1956 IBM memperkenalkan hard disk pertama di dunia. Hard disk ini harganya bernilai $250.000 sekarang, dengan kemampuan 5 MB, atau hanya cukup untuk menyimpan satu lagu dalam format MP3. boleh di bandingkan dgn zaman sekarang ada hdd yang selebar 0,6 cm dengan kapasiti400 GB. Berat harddisk tersebut lebih dari 1 tan.


Spesifikasi:
IBM 305 RAMAC (Random Access Method of Accounting and Control) 1956
. Kapasiti: 4,8 MB
. kecepatan rotasi: 1.200 rpm
. Pengguna bisnes pertama: Chrysler’s MOPAR Division (1957)
. Jumlah unit yang pernah dikeluarkan : Lebih dari 1000 unit hingga tahun 1961


sumber - http://www.lombongit.net/forum/viewthread.php?thread_id=604

Sunday, August 8, 2010

PERMOHONAN UNTUK BERPOLIGAMI

17, Jalan Angkasa,
24300,
KemamanTerengganu.

Isteri binti Perempuan17,
Jalan Angkasa24300,
KemamanTerengganu.

31 April 2009

Puan,

PERKARA : PERMOHONAN UNTUK BERPOLIGAMI

Perkara di atas adalah di rujuk.

2. Sebab utama permohonan ini di lakukan adalah kerana saya ingin melengkapkan kuota yang telah di peruntukkan bagi saya. Buat masa ini kuota yang telah di isi cuma satu, memandangkan masih ada 3 kekosongan, eloklah jika dapat di penuhi secepat mungkin. Pihak yang akan mengisi satu kekosongan ini buat masa ini ialah Cik Hana Fazura binti Ramli yang merupakan setiausaha saya di pejabat. Memandangkan komitmen yang beliau tunjukkan di pejabat amat baik, eloklah jika kita masukkan dia bersama kita di dalam organisasi keluarga kita. Kekosongan yang selebihnya akan di isi di masa akan datang.

3. Untuk makluman pihak puan, yang sebenarnya masalah ini telah lama saya fikirkan tetapi memandangkan poket saya yang selalu nipis, terpaksalah saya tangguhkan dulu permohonan ini di samping kurangnye rasa keyakinan untuk mengemukakan permohonan ini. Kini, setelah saya dapat mengeluarkan kesemua duit pelaburan ASB saya, saya merasakan kembalinya semangat saya yang telah hilang selama ini.

4. Permohonan ini amat setimpal kerana dengan kedudukan sekarang ia menguntungkan kedua belah pihak dan juga pihak ketiga. Selama ini hidup kita bahagia sebab jika tidak, manakan mungkin puan dapat menjadi seperti sekarang. Semua yang puan miliki sudah bertambah besar. Kereta besar, rumah besar, rantai besar dan pakaian besar. Jika dulu potongan puan seperti gitar, kini sudah bertukar menjadi drum. Oleh itu, sudilah kiranya dapat kita kongsi bersama insan lain kebahagiaan kita ini.

5. Pihak puan juga dapat menikmati faedah dari kelulusan permohonan ini kerana puan akan tetap menikmati apa yang telah puan miliki sekarang dengan waktu bekerja lebih singkat dan sistem syif akan di perkenalkan iaitu 1 hari kerja dan 1 hari cuti rehat. Waktu bekerja yang selebihnya akan ditampung oleh pihak ketiga. Kebaikan yang puan akan nikmati ialah waktu rehat yang bebas kerana dalam waktu puan bercuti, saya selaku Penyelia tidak akan memantau aktiviti yang puan lakukan. Pada waktu itu saya cuma akan fokus kepada hasil kerja pihak ketiga. Menguntungkan bukan?

6. Segala kerjasama dari pihak puan saya dahulukan dengan ribuan terima kasih. Saya amat berharap pihak puan dapat meluluskan permohonan saya ini kerana adalah lebih baik jika kita dapat berkongsi kebahagiaan kita ini bersama insan lain. Saya harap permohonan saya ini di balas dengan senyuman penuh keikhlasan dari pihak puan dan kedatangan puan di atas kertas yang saya lampirkan bukannya balingan periuk nasi, pinggan-mangkuk, ketukan senduk dan perkara-perkara yang menyukarkan pihak puan untuk melakukannya.

7. Saya harap puan sudi meluluskan permohonan ini. Hadirkanlah senyumanmu sebagaimana ketika kita menyambut orang baru iaitu bayi kita kedalam keluarga kita 10 tahun lepas. Situasinya lebih kurang sama dengan masa kini. Kita akan menerima orang baru juga cuma bezanya ialah jika 10 tahun yang lepas kita perlu menjaga dan membelainya dengan manja bersama tetapi kali ini, setiap urusan penjagaan dan belaian manja akan di laksanakan oleh saya sepenuhnya.

8. Akhir kata, saya harap permohonan saya ini dapat dibalas secepat mungkin. Semoga kita bersama-bersama dengan pihak ketiga akan dapat melaksanakan program ini dengan jayanya.

Sekian, Terima Kasih.

"BERKORBAN DAN BERKONGSI KEBAHAGIAAN LAMBANG RUMAHTANGGA BAHAGIA"


~ anda rasa bagaimana? lulus x permohonan ini?? renung2 kan ~

http://layan4u.blogspot.com

Sunday, August 1, 2010

Punggung janda muda basah juga akhirnya (18sx)

Linda, seorang janda yang muda, jelita dan seksi tinggal seorang diri di sebuah banglo dua tingkat di Kota Tinggi. Ramai lelaki tidak kira tua atau muda menggilainya tapi Linda tidak pernah melayan. Siapakah agaknya lelaki yang berjaya memikatnya?


Sungguh bertuah lelaki itu kerana harta-harta Linda bernilai berjuta, hasil peninggalan suaminya seorang ahli perniagaan yang berjaya. Kini sudah masuk tahun ke-3 Linda tidak bersuami. Sudah lama dia bersabar. Dalam hatinya yang sepi itu, sebenarnya beliau tidak menafikan dirinya memang kehausan teman. Apatah lagi dirinya kini kian bergetah kembali, yang longgar pun sudah rapat, yang cantik pun pun makin bertambah cantik lagi. Ini juga adalah hasil daripada minatnya yang mendalam terhadap barangan kosmetik dan barangan penjagaan diri.


Dalam sikapnya yang tidak mengendahkan lelaki namun pada malam ini beliau amat berharap mana-mana lelaki akan datang kepadanya. Sesiapa sahaja yang datang malam ini beliau akan sudi menghulurkan tangan. Tambahan lagi, Linda tinggal berseorangan dalam kegelapan. Bekalan elektrik petang tadi sudah terputus. Linda amat kehausan sekali.Perasaan Linda semakin resah. Sabar Linda menunggu, sejam dirasakan bagaikan sehari. Keresahan dan degupan jantungnya makin memuncak.


Tuk!!!Tukkk! Tiba-tiba tingkap rumahnya diketuk orang. "Ohhhh! syukurlah!!!" kata Linda di dalam hatinya.Linda terus berlari membuka tingkap rumahnya yang diketuk itu.


Apabila tingkap dibuka, muncul seorang lelaki umur dalam lingkungan 30an berambut Mawi melemparkan senyuman manis kepada Linda. Linda pun membalas senyuman itu. Senyuman mereka berdua jelas kelihatan di dalam samar-samar cahaya torch light milik lelaki itu. Lantas, lelaki itu menghulurkan tangan kanannya lalu disambut oleh Linda.


Inilah saat pertama kalinya Linda memegang tangan lelaki semenjak arwah suaminya meninggal dunia. Peluh Linda keluar mencurah disertai degupan jantungnya kian deras berdenyut."Adik duduklah di sini",kata lelaki itu. Linda pun duduk perlahan-lahan Dan bagaikan terpukau mengikut sahaja apa arahan lelaki itu dan tiba-tiba Linda terasa punggungnya menjadi dingin. Dingin Dan sejuk akibat air telah mula ,membasahi punggungnya yang gebu itu.


Menyedari Ada sesuatu yang tidak kena, cepat-cepat lelaki itu berkata "Ohhh!!Maaflah dik, tempat duduk dalam sampan ini kesemuanya basah kerana tempias dek air banjir in, tapi apapun adik telah Selamat!". Jawab Linda "Yalah!!Kalaulah abang tidak datang tadi, entah macam manalah nasib saya, air banjir in nampaknya semakin naik, kalaulah ia mencecah bumbung tak tahulah apa akan terjadi. Tapi nasib baiklah air naik setakat tingkat atas rumah saya ini sahaja.,jadi dapatlah saya menunggu di sini".

Lelaki tadi terus menghidupkan semula engin sampannya lalu terus ke pusat Pemindahan mangsa-mangsa banjir di sebuah sekolah kebangsaan...

|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|

basah x bangg?





~ arakian.com ~

Monday, June 21, 2010

Jom Tido kt Pejabat

KHAS UNTUK MUSIM WORLD CUP SAHAJA !!!



CEPAT !! CEPAT !!

2 in 1 tie...

KOMPEM lena n dibuai mimpi.........



- bleh djadikan life jacket pd wktu kecemasan -

beli sebelom terlambatttt............


http://www.pillowtie.com/index.php

Sunday, June 6, 2010

Reunion @ Perhentian Island

Salam
hello lme da xupdate blog neh,bz giler...ermmm
Kali nie aku nk citer sket pengalman aku kat Pulau Perhentian,ktorg wat reunion TKK IKMB kt sana,walaupun sket je yang dtg tp ktorg enjoy abes. Ye la lme da xjmpe kwn2 lme....

hari pertama smpai2 da pegi snorkling ,Paling best mse snorkling perghhh terbaaekkkkk la,dpt tgk batu karang cantek2,ikan nemo n mcm2 ikan pelbagai rupe n bentukk lawa gilerrrrr...dpt tgk penyu n ikan yu...ktorg d bawak pegi snorkling lebih 5 point...sonok gilerrr..hihihi
hari kedua lak jungle trekking....jungle trekking la sgt...last2 nek bot coz da xlarat nk blik chalet agagaggagaag ~
hr ketiga byk abeskan dgn kwn2 hihii
hope next time de lg n mmg akan diadakan lg hihhihi pengalaman tidak dpt ku lupe...thnx kwn2 !























permandangan yg indah dari pulau perhetntian dgn laut yg membiru....nnti nk pegi lg yeahhh ~