Thursday, August 27, 2009

Tag oh taG............................

Tag from adeq comot

1. Nama-nama timangan anda
- nme timangan? emmm my mom xsempat timang larrr...huhuhu tp member2 just pggl eG jerr,de certain2 pggl izz,wahhh hahahah...

2. Anda seorang yang??
-yg da kompremmmm msti la bek ati(bek ker) heh! pemalu lau ngan pmpuannn...hahha

3. Insan teristimewa
-my family leb u so much!!!

4. Lagu kesukaan anda lagu?
-emmm..lagu negara aku! hahha skrg nie aku layan indie larr...yg plg ske nikmat sementara!from statik band...

5. Makanan kesukaan anda
-mee kari n kue tiaw bandung perghh!! meleleh ayaq liur.

6. Sikap yang buatkan anda stresss
-bergurau xkena pd tempat nyerrrr,"lau nk bergurau tgk lu i nie ngah wat pe!! " lau x de gak yg mkn ksut nike akuh! heh!

7. Warna kesukaan??
-blue & putih weeeeeeee

8. Tag 5 rakan anda
-reen (akak)
-akudiadanchenta
-maduz
-amir
-fyfah




Monday, August 24, 2009

Antara Kesilapan Muslim Di Bulan Ramadhan

Antara kesilapannya ialah:

1) Makan dan minum dengan bebas setelah terbatal puasa dengan sengaja(bukan kerana uzur yg boleh diterima Islam).

Keadaan seperti ini ada disebutkan dalam hadith ertinya: "Sesungguhnya sesiapa yg telah makan(batal puasa) hendaklah ia berpuasa baki harinya itu"
(riwayat Bukhari)

2) Makan sahur di waktu tengah malam kerana malas bangun di akhir malam. "Sahur" itu sendiri dari sudut bahasanya "Aslah" (waktu terakhir di hujung malam.

Imam Ibnu Hajar menegaskan "melewatkn sahur adalah lebih mampu mencapai objektif yg diletakkan oleh NABI SAW."
(Fathul-Bari,4/138)

3) Bersahur dengan hanya makan dan minum sahaja tanpa melakukn ibadah yang lain. Ini satu kesilapan besar bagi umat Islam kini. Waktu tersebut pada hakikatnya adalah antara waktu terbaik unntuk istighfar dan menunaikan solat malam. Waktu sahur adalah salah satu waktu dimana doa mudah untuk diangkat oleh ALLAH SWT..

4) Tidak menunaikan solat ketika berpuasa. Ini adalah satu kesilapan yg amat besar. Memang benar solat bukanlah syarat sah untuk seseorang berpuasa. Tetapi ia adalah rukun Islam yg menjadi tunggak kepada keISLAMan seseorang. Sesungguhnya solat itu adalah soalan pertama yg akan ditanya oleh ALLAH kpd kita di akhirat kelak.

5) Bermalasan dan tidak produktif dalam kerja2 di siang hari dgn alasan berpuasa. Sedangkan kerja yg kiter lakukan di pejabat atau di mana2 tempat kerja pun, bila diniatkan Ibadah maka sudah pastinya akan menambahkan lagi pahala untuk kita.

6) Memperbanyakkan tidur di siang hari dengan alasan ia adalah satu ibadah. Sedangkan Imam As-Suyuti menegasakan bahawa hadith yg menyebut berkenaan tidur orang berpuasa itu ibadah adalah amat lemah.
(Al-Jami' as-Soghir ; Faidhul Qadir, Al-Munawi,6/291)

7) Tidak mengutamakan solat subuh berjemaah sebagaimana tarawih. Ramai yang lupa & tidak mengetahui kelebihan besar semua solat Fardhu berbanding solat sunat, terutama sekali solat Subuh Berjemaah yang disebut oleh NABI SAW: "Bagi orang yg mendirikan solat Subuh secara berjemaah, maka beroleh pahala menghidupkan seluruh malam.

Cool Menunaikan solat Tarawih di masjid dengan niat sekadar inginkn meriah. Malangnya mereka kerana setiap amalan adalah dikira berdasarkan niat, jika niat utama seseorang itu(lelaki mahupun wanita) hadir ke masjid adalah untuk meriah, dan bukannya atas dasar keimanan dan mengharapkan ganjaran redha ALLAH SWT sebagaimana yg ditetapkan oleh NABI SAW di dalam hadith:

ertinya: "sesungguhnya amalan itu adalah dikira dengan niat".
(Riwayat Bukhari)

9) Memasuki Ramadhan dengan keadaan harta masih lagi dipenuhi dengan harta haram, sama ada terlibat dengan pinjaman rumah, kad kredit, insurans, pelaburan dan kereta secara riba'.
Ini sudah tentu akan memberi kesan yg amat nyata kepada kualiti ibadah di bulan Ramadhan. Kerana status orang yang terlibat dengan riba' adalah berperang dengan ALLAH & RasulNYA.. wal'iyazubillahi min zaalik..

Wallahu'alam...


credit to nicknames@asscrewz


Panduan Penuh Solat Sunat Terawih



KANDUNGAN

1. Pendahuluan 1
2. Hukum Sembahyang Sunat Tarawih
3. Waktu Sembahyang Sunat Tarawih
4. Rakaat Sembahyang Sunat Tarawih:
5. Rukun Sembahyang Sunat Tarawih
6. Kaifiat Sembahyang Sunat Tarawih 20 Rakaat
7. Bacaan Sebelum Memulakan
Sembahyang Sunat Tarawih:
8. Sembahyang Sunat Tarawih
9. Bilal Memberitahu Tentang Sembahyang
Sunat Witir Yang Akan Dilakukan Selepas
Ini Dengan Menyebut:
10. Sembahyang Sunat Witir
11. Tahlil Selepas Sembahyang Sunat Witir
12. Kaifat Sembahyang Sunat Tarawih 8 Rakaat
13. Setelah Kita Selesai Mengerjakan
Sembahyang Tarawih Sebanyak
Lapan Rakaat Diikuti Pula Dengan
Sembahyang Witir Sebanyak Tiga Rakaat

DOWNLOAD

http://www.mediafire.com/?nmtzi14zmzn


credit to nicknames@asscrewz

Saturday, August 22, 2009

Ist Day pose...................tido n on9.

Salam Ramadhan
Hr nie 1st day pose....kena lak time weekend,pe lg tdo la...tp xla smpai ptg..hehehe
hr nie keje aku, bngun tdo jer on9..hehehe pas mdi on9,pas solat on9...da pose xd keje nk wt kn..hehe
pe lg on9 r......lau kt uma mmg kna sound kt owg tua aku..hehehe
sib bek dowg jauh..weeeeeeee
cuaca pon pg td sejuk jer coz ujan melambatkn aku bngun,sdp molek tdo..hehehe










da xd keje nk wat kn......weeeeeeee

Bertukarr!!!! H1N1 n Face Mask

[klik pd image tuk saiz besar]


Salam all
Pas sahur td aku xley tdo,member aku suh bukak laman web OH TIDAK!
Then aku terbce 1 artikel, Nie korg tgk lawak H1N1,sempat lg dowg wt lawak tntng H1N1 nie..mmg xley bla
HAHAHAHAHA!

Friday, August 21, 2009

SELAMAT MENYAMBUT BULAN RAMADHAN AL-MUBARAK



Umat Islam di Malaysia akan mula berpuasa 22hb Ogos 2009 pada hari Sabtu., kata Penyimpan Mohor Besar Raja-Raja, Engku Tan Sri Ibrahim Engku Ngah, mlm tadi.

Di sini sy ingin mengucapkan selamat menjalani ibadah puasa kpd seluruh umat islam di dunia, Malaysia khususnya

SELAMAT MENYAMBUT BULAN RAMADHAN AL-MUBARAK...AMPUN SALAH SILAP..JOM KITA TINGKATKAN AMAL IBADAH KITA PADA BULAN MULIA INI.

Monday, August 17, 2009

Al-fatihah.......... smoga rohnya d cucuri rahmat Ahmad Taufik b. Ghani

Salam all

Bg rakan2 yg jenguk page aku nie....sme2 la kte sedekah kn Al-fatihah kpd member aku yg telah ke Rahmatullah pg td... Sebelum ini Allahyarham Ahmad Taufik b. Ghani telah koma selama 2 mggu lbh akibat kemalangan jalan raya d Bulatan Pahang. Kehilangannya amat d rasai lbh2 lg student UNIKL kos DCNET krana allahyarham seorg yg periang.
Sme2 la kte doakn,
Al-Fatihah....................

2nd entry [ 2nd DSLR for sale!!! ]



-CANON 350d
-kondisi cntekkk...
~seperti lam pics(d atas)

include++
-kit lense 18-55+filter
-50mm(potrait)+filter
-lense 20-35(wide)+filter
-grid battery+6 biji rechagerble battery
-compact battery+chager

smua kt ats RM2399 ley nego lg...
-ym eg_wcn

Sunday, August 16, 2009

Result Perlawanan Futsal JAguh Cup..

Salam all
Jmpe lg kita lam rancangan menambah entry lam blog! muahahaha
Seperti yg d janjikan semalm aku dgn penuh teruja nya ingin mengumumkn,team aku Kijang Emas FC tewas pd pusingan kelayakan..Hahahaaha standard r,lme da kteorg xjoin tournament....Aku bersame team aku smpai kt Sport Planet Ampang kol 9 pg...pas2 kteorg tgk jadual game, team kteorg men 1st game....mmg gempak lah...korg tgk la jadual game n result nyer sekali...heee de sdikit pic yg smpat aku amek......yg selebihnya camerawoman(miss syida) kteorg yg amek,xsmpat nk copy td..hehe korg tgk2 la yer...........jgn lpe komen skali.weee c u


~result game(KEFC tue team aku)


~pengurus team mR peja



~sekitar game


~acara penutupan(budak men tomoi)


~sesi bg adiah(ktorg dpt jersi)




saka says:taun dpn cuba lg..muahahahaha

Futsal Jaguh Cup '09

Salam all
Besok 16 hb 0gos '09 pg2 lg da kna pegi Sport Planet Ampang....msuk tournament futsal nih,lau menang dpt 1K(ley menang ker?)...huhuhu cuak gak men ngan team2 terer(terer ker) nie..hahha
nme team aku Kijang Emas.....sape bg nma kumpulan nih...hehehe

"Sementara itu, kelab Jaguh juga menjemput semua yang kelapangan masa dapatlah datang memeriahkan majlis ini dan dalam masa sama satu jamuan besar-besaran khas untuk tetamu iaitu LAKSA KELANTAN yang dibawa khas dari Pasir Mas akan menjadi santapan utama disamping durian istimewa daripada Manek Urai. Jamuan akan dimulai jam 12.00 tengahari selepas tamat perlawanan akhir futsal."
sumber-http://www.clubjaguh.blogspot.com/
hahaha...make hok penting,maghi pakt make rama2..................


[klik image tuk besar kn size]





[klik image tuk besar kn size]

~jadual perlawanan(Kijang Emas kaler oren)

kredit to:~
http://kelate.net/
http://www.clubjaguh.blogspot.com/


saka says:menang or kalah team aku,aku akan cter pd next entry,doakn la kteorg dpt no 3,dpt no 1 pon xpe dah..muahahahaha........amin

Saturday, August 15, 2009

TTS Crypton Club 14 oGos '09

Salam all


Crypton LC Club :: Malaysia


Entry kali nie aku nk cter sal tts Crypton Club.....Sejak cuti sem bulan 5 '09 aku xdtg ke tts club nie yg bertempat di Tman Tasik Titiwangsa........ Mlm td aku ngan boy ke tts...da lme xjmpe dak2 club.....hujan renyai2 membasahi baju ku...(basah gak la td)..huhuhu sampai jer shah,wan n 3 dak bru ngah minom..pe lg pekena teh tarik la...masyukkk..ngah sejuk time tuh..hehehehe

Sambil2 ngah minom...smpai lak dak kodok(aku br knal jer) rmai gak lar...hehehe berderet beratur....kteorg bersalaman....sambil ngah lepak2,ujan pon bhenti....kteorg pon gerak la ke 1 buah restaurant kt Sentul.......lepak2 kt c2 je la...diowg cter sal konvoi ke Port Dickson...aku xley join coz de tournament futsal..huhuhuhu.....maybe lenkali kot...cnie de pix sket..korg nengok2 la yer.... heee


~br sampai


~sesi mkn2 byr asing2..


~dr kiri wan,boy n mike


~sesi gurau2


~mkn time



Crypton LC Club :: Malaysia

Friday, August 14, 2009

Kerja PART TIME/FULL TIME


















siapa nak cari kerja, make a little duit.. can try www.jomjob.com

starbucks, toysrus, carrefour, voir, mcd.. banyak lagi.

boleh terus apply online.

tolong bagi tahu kawan kawan, fren fren, family family yg nak kerja ye?

tolong forward ye.. ?

thnx! thnx!


Wednesday, August 12, 2009

contoh RESUME terbaik........ atau terbalik??

Mohd Kamal Bin Abdul Ghafar
5 Jalan 3/4
Taman Bukit Indah
68000 Ampang Selangor.
(Rumah pakcik angkat saya)
Tuan Pengurus Besar Kanan
Malaysia Airlines System
21 Sep 2005

Tuan,
Memohon Pekerjaan di Malaysia Airlines System.

Sehubungan dengan perkara diatas, saya Mohd Kamal Bin Abdul Ghafar no k/p
831021-10-5889 mahu memohon untuk bekerja disyarikat tuan dalam bidang teknikal. Ini kerana saya sangat berminat & bersungguh2 sampai tak boleh tido malam mengingatkan pekerjaan dalam dalam bidang ini. Walaupun begitu saye mengaku sebab saye mintak kerja disini kerana Saya juga adalah seorang petani anggur. Disebabkan begitu pihak tuan Kenalah ambil saya bekerja disini.

1. Pihak tuan perlu tahu juga bahawasanya bapa saya iaitu ABD GHAFAR adalah seorang ahli KWSP. Jika pihak tuan tidak mengambil saya bekerja saya serta merta akan menyuruh bapa saya membekukan pengeluaran KWSP pihak tuan masa tua nanti. Jika pihak tuan tak nak susah baiklah ambil saya bekerja disini.Itu saja keotaian saya.

2. Untuk pengetahuan pihak tuan, disini saya akan tampilkan kelayakan akademik dan pengalaman kerja saya sebelum ini kepada tuan.

3. Akademik Sijil Pelajaran Malaysia Vokasional 1999-2000

Matapelajaran : (gred)
Bahasa Malaysia 6D
Bahasa Inggeris 6D
Sains 7E
Matematik 6D
Pendidikan Islam 5C
Sejarah 7E
Lukisan geometri 7E
Teknologi air-condition 6D
Kerja bengkel 3B
Sijil Kemahiran Malaysia 2001-2002 (MLVK) Sijil Kejuruteraan Automotive (Tahap 1&2) dari Institut latihan Perindustrian Kementerian Sumber Manusia Malaysia

4. Pengalaman kerja
!P Pembantu mekanik kereta di Yusuf Workshop, Ipoh , Perak

!P Pembantu mekanik kereta di Dunlop Servitekar di Leboh Ampang, Kuala Lumpur (kedai gemok) p/s (alignment kat situ tipu)

!P Staff pejabat di Gesundheit Worldwide di Semabok, Melaka. (pusat
serenti)

5. Hanya ini sahaja dapat saya tampilkan kepada pihak tuan. Diharap dengan kelayakan yang saya ada, permohonan saya untuk bekerja disyarikat tuan dapat dipertimbangkan oleh tuan. Dan saya berasa gembira & seronok & akan belanja satu MAS makan sekiranya diterima bekerja di syarikat tuan dan saya berjanji akan bekerja dengan bersungguh-sungguh disamping bangun awal dan datang kerja awal. Saya tak tipu nie. Walaupun saya pernah ponteng skolah dan ditangkap beberapa kali saya akan insaf juga jika saya dapat kerja ini.
Saya tidak akan hisap ganja lagi jikalau saya dapat kerja disini. Sekiranya saya didapati bersalah dalam apa2 juga kesalahan pihak tuan tidak boleh ambil tindakan yg kuat disamping menjentik jari saya sahaja. Untuk makluman tuan saya sangat kurus jikalau dirotan sekali tulang2 saya akan bersepai dan pihak tuan akan mendapat susah yang amat sangat. Saya juga berjanji tidak akan mencuri skru2 nat2 yg lawa2.jika saya nak mencuri saya akan ambil sahaja dan masuk dalam poket seluar itu tidak dikira mencuri. Saya pun dah penat menulis segala nya bermula & berakhir dgn baik. Jika pihak tuan tidak mengambil saya bekerja hidup pihak tuan akan berakhir dengan bacaan yasin dan kunjungan org ramai.

Sekian terima kasih.

Yang benar,
(Mohd Kamal Bin Abdul Ghafar)
25 Jalan 3/4
Taman Bukit Indah
68000 Ampang
Selangor
......................................................................................
Dengan memberi aku menerima, Dengan memaafkan aku dimaafkan, Dengan menyayangi aku disayangi, Dengan mengasihi aku dikasihi, Dengan mencintai aku dicintai, Dengan cinta aku bangkit kembali.



saka says: adoiyaiiiii nk terkeluar isi perot aku nih,asyik gelak jerr...
mmg lawak giler r..HAHAHAHA! (agak2 la lau nk wt lawak pon) aku saran kn tuan empunyer RESUME(lau die bce la) taun dpan isi form daftar RAJA LAWAK,kompem menang...HAHAHAHAHA! HAHAHAHAHA!! HAHAHAHAHA!! HAHAHAHA!

Surveyyyyyyyy......Free Registration jom2 ajak member2






Kali nie aku nk ajak korg men survey2 nih,xd pape bayaran pon..free jer,xslh kte cuba kn? hee

1st korng kna Sign up n korang jwb beberapa survey yg diberikan...ala jwb simple2 jer....just jwb berkaitan dengan website(suh komen ttg website diorg)......


Then,pas jwb smua survey yg diorg,korng akn dpt
$27 n akan dpt link korng tuk korng invite member2....sorg member yg anda invite akn dpt $1.25...sng cter makin rmai member yg korng dpt,mkin byk la $$ yg msuk lam akaun anda. $$ ley d kredit kn lam akaun Paypal (jika ade) or cek..... senang bukan?? hee jom la main bnda nie,ajak member rmai2..hee




DAFTAR



p/s:thnx lia coz invite eG

Tuesday, August 11, 2009

KERIAN 1: INDUSTRI GERAGAU

Masih mahu makan udang geragau ?



Selama 3 hari bermula 10-12 Julai 2009, aku berkesempatan mengiringi Ketua Jabatan ke lawatan penyelidikan ke Daerah Larut Matang dan Kerian, Perak. InsyaAllah bermula dengan entri pada hari ini, aku akan menyelitkan apa yang menarik di daerah tersebut. Mana yang baik ambillah ia dijadikan contoh. Manakala yang tidak dijadikan ingatan sepanjang hidup


Aku pasti, bila ditanya tentang udang geragau. Pasti kalian rasa teruja dengan rasanya. Udang geragau ini apabila dimasak dengan nasi goreng memang menyelerakan. Itu belum lagi di tambah dalam masakan-masakan lain dan ada sesetengah mereka menjadikannya bahan utama utama untuk resipi sambal dan kuah bagi mee.


Aku terjumpa secara tidak sengaja industri ini ketika hari terakhir selepas tiba di jeti Kuala Gula, Kerian semalam. Aku lihat masyarakat Cina di sini yang merupakan nelayan kebanyakannya, menjadikan udang geragau sebagai hasil pendapatan mereka. Aku agak terkejut dengan penemuan ini. Lihat sajalah udang yang dijemur itu hanya diletakkan di atas kanvas di atas tanah. Selalunya bagi mereka yang arif, penjemuran seperti ini dibuat di atas pangkin khas.


Lihatlah mereka hanya berpakaian seluar pendek sahaja. Rambut dan peluh bila-bila masa sahaja boleh tercampur sekali dengan geragau tersebut.


Lihat juga kasut yang mereka pakai. Kasut itulah juga digunakan untuk memijak tanah di luar kanvas. Sedap bukan udang geragau yang kita makan?


Ini pula penemuan yang lebih mengejutkan! Tiba-tiba aku ternampak dua ekor anjing berkeliaran di kawasan jemuran tersebut.


Anjing-anjing tersebut dengan selamba melalui kawasan kanvas jemuran. Manakala pekerja industri itu hanya membiarkan anjing-anjing itu tanpa dihalau.


Lihatlah betapa enaknya geragau yang bakal tiba di rumah kita dikongsi bersama dengan anjing-anjing ini. Malah dapat dilihat anjing-anjing berkenaan memijak geragau yang sedang dijemur tersebut.


Aku semakin teruja melihat gelagat anjing-anjing tersebut dan terus menghalakan D60 untuk meneruskan kerja-kerja mengambil gambar. Dan…..


Gambar di atas menjadi finale kepada industri geragau yang aku lihat! Lihatlah kelibat sang anjing di kiri gambar yang sengaja kencing hanya beberapa sentimeter sahaja dari kanvas jemuran! Astagfirullah! Jadi kalian, masih mahu makan udang geragau lagi? Entah mengapa aku geleng kepala. Dalam keadaan kita gegak gempita dengan isu makanan halal di Malaysia, kita masih terlupa melihat perkara syubhah seperti ini. Aduhai!

saka says: aku terkejut berokkk ble aku bce n tgk bnda nie,bnda nie aku dpt dr email group....Hmmmm mmg pengotor r,xd slera nk makan udang pasnie,ye la kte xtau sumber @ mkanan tue dbsuh sesuci suci nyerr...hurmmm....Hope bnda nie d ambil serius oleh pihak yg berkenaan....

saka a.k.a izz3 | eg

Jangan Pandang Belakang Congkak - [2009] DVDRip XviD-KaRL[JWG]

Jangan Pandang Belakang Congkak - [2009] DVDRip XviD-KaRL[JWG]





SINOPSIS
Di sebuah kampung tinggal seorang tua bernama Pak Sudir, seorang yang sangat kaya dan dikatakan memelihara saka. Sering dilihat Pak Sudir di beberapa tempat dalam satu masa. Melihat pada raut wajahnya, tiada siapa menyangka usianya telah mencecah hampir 125 tahun. Pak Sudir tinggal dengan seorang pembantu iaitu Mustika. Di saat kematian Pak Sudir, pelbagai kejadian aneh telah berlaku menggemparkan penduduk kampung. Dikatakan Pak Sudir telah lama meninggal dan yang terlantar sakit itu adalah sakanya. Seorang bomoh terkenal, Pak Mor dipanggil dan setelah berlaku pertarungan dahsyat, saka telah berjaya dikeluarkan dan Pak Sudir akhirnya meninggal dunia.
Di Kuala Lumpur, 3 orang pemuda telah mendapat sepucuk surat setiap seorang daripada Pak Sudir menjemput mereka datang ke rumahnya. Punai, seorang penyeluk saku, Asmat bekerja di tempat letak kereta dan Johan pula seorang jurujual. Pada hari yang ditetapkan, ketiga-tiga mereka tiba di rumah Pak Sudir. Di sana barulah mereka tahu yang Pak Sudir adalah datuk mereka dan mereka bertiga adalah sepupu. Mustika memberitahu lagi bahawa mereka bertiga bakal mewarisi harta pusaka peninggalan Pak Sudir sekiranya mereka berjaya mematuhi syarat-syarat yang ditetapkan. Mereka hendaklah bermalam di rumah tersebut selama 3 malam berturut-turut dan tidak boleh menyentuh apa-apa barang di rumah tersebut terutamanya sebuah congkak usang. Oleh kerana syarat itu dianggap terlalu mudah bagi mereka dan ini adalah peluang untuk hidup senang, mereka pun bersetuju dengan syarat-syarat tersebut. Apa yang mereka tidak tahu adalah, sebenarnya mereka akan mewarisi ilmu saka Pak Sudir jika Berjaya mengharungi tiga malam tersebut.
Pada malam pertama, mereka telah terjumpa congkak usang yang dimaksudkan oleh Mustika. Mereka membelek-belek congkak tersebut dan apabila dibalikkan di belakang congkak itu, terdapat tulisan Sanskrit yang terukir. Ketika itu juga tulisan tersebut seperti mengeluarkan cahaya dan terkena pada muka mereka bertiga lalu mereka pengsan. Mustika dari awal hanya memerhatikan pergerakan mereka bertiga itu.
Kampung yang telah aman semenjak kematian Pak Sudir tiba-tiba gempar. Orang minyak telah muncul dan mendapat mangsa pertama. Satu makhluk yang menyerupai hantu raya juga telah muncul dan telah memakan ayam satu reban dan satu makhluk yang menyerupai toyol telah muncul dan mencuri duit kepunyaan orang kampung. Ketiga-ketiga kejadian itu berlaku serentak pada malam yang sama.
Pada pagi esoknya Punai bangun dari tidur dan hairan bagaimana satu bra boleh tergantung di lehernya. Johan pula bangun dengan bulu-bulu ayam dan darah ayam penuh di mulutnya. Asmat pula bangun dan di poketnya penuh dengan duit. Mereka sendiri tidak tahu apa yang telah berlaku pada diri mereka. Pagi itu satu kampung heboh dengan tiga kejadian yang berlaku serentak pada satu malam itu. Berbagai-bagai andaian telah dibuat oleh orang-orang kampung tentang kejadian-kejadian itu. Ada yang mengatakan makhluk-makhluk peliharaan Pak Sudir telah kembali mengganas.
Pak Mor dipanggil semula. Pak mor kemudiannya menyatakan yang makhluk-makhluk peliharaan Pak Sudir dahulu telah berkeliaran untuk mencari orang yang sanggup menjaga mereka. Pak Mor menyatakan jika makhluk-makhluk peliharaan Pak Sudir itu berjaya mendapat mangsanya 3 malam berturut-turut maka mereka telah berjaya mendapat orang yang boleh menjaga mereka dan kampung itu tidak akan aman selama-lamanya.


Genre: Funny,Scary & Love
Directed by: Ahmad Idham
Starring: Shaheizy Sam,Mazlan Pet Pet,Cat Farish,Lisa Surihani,Azlee Senario,Zarina AF2
Release Name: Jangan Pandang Belakang Congkak[2009]
Size: 700 Mb
Quality: DVD Rip - XviD 672 x 288 756kbps, Tweaked LiNE audio - 128kbps VBR MP3
Runtime: 1hour 24minutes
Filename: Jangan Pandang Belakang Congkak[2009] DVDRip XviD-KaRL

DOWNLOAD LINK

-rapidshare

http://rapidshare.com/files/265766199/Jangan_Pandang_Belakang_Congkak_-__2009__DVDRip_XviD-KaRL_JWG_.part1.rar
http://rapidshare.com/files/265766601/Jangan_Pandang_Belakang_Congkak_-__2009__DVDRip_XviD-KaRL_JWG_.part2.rar
http://rapidshare.com/files/265765565/Jangan_Pandang_Belakang_Congkak_-__2009__DVDRip_XviD-KaRL_JWG_.part3.rar
http://rapidshare.com/files/265767052/Jangan_Pandang_Belakang_Congkak_-__2009__DVDRip_XviD-KaRL_JWG_.part4.rar
http://rapidshare.com/files/265768467/Jangan_Pandang_Belakang_Congkak_-__2009__DVDRip_XviD-KaRL_JWG_.part5.rar
http://rapidshare.com/files/265768055/Jangan_Pandang_Belakang_Congkak_-__2009__DVDRip_XviD-KaRL_JWG_.part6.rar
http://rapidshare.com/files/265768519/Jangan_Pandang_Belakang_Congkak_-__2009__DVDRip_XviD-KaRL_JWG_.part7.rar
http://rapidshare.com/files/265767426/Jangan_Pandang_Belakang_Congkak_-__2009__DVDRip_XviD-KaRL_JWG_.part8.rar


-Hotfile

http://hotfile.com/dl/9980387/ace4a9b/Jangan_Pandang_Belakang_Congkak_-__2009__DVDRip_XviD-KaRL_JWG_.part1.rar.html
http://hotfile.com/dl/9980432/b790469/Jangan_Pandang_Belakang_Congkak_-__2009__DVDRip_XviD-KaRL_JWG_.part2.rar.html
http://hotfile.com/dl/9980483/3515e42/Jangan_Pandang_Belakang_Congkak_-__2009__DVDRip_XviD-KaRL_JWG_.part3.rar.html
http://hotfile.com/dl/9980559/8a7f521/Jangan_Pandang_Belakang_Congkak_-__2009__DVDRip_XviD-KaRL_JWG_.part4.rar.html
http://hotfile.com/dl/9981156/664d120/Jangan_Pandang_Belakang_Congkak_-__2009__DVDRip_XviD-KaRL_JWG_.part5.rar.html
http://hotfile.com/dl/9981204/9728ce8/Jangan_Pandang_Belakang_Congkak_-__2009__DVDRip_XviD-KaRL_JWG_.part6.rar.html
http://hotfile.com/dl/9981263/d74c5bb/Jangan_Pandang_Belakang_Congkak_-__2009__DVDRip_XviD-KaRL_JWG_.part7.rar.html
http://hotfile.com/dl/9981274/8cf6057/Jangan_Pandang_Belakang_Congkak_-__2009__DVDRip_XviD-KaRL_JWG_.part8.rar.html


No Password!

CREDIT TO KaRL JIWANG

Monday, August 10, 2009

[Edisi Siasat]: Company tak bagi solat

Apa nak jadi? Ini Edisi Siasat.

Sebuah syarikat di Malaysia masih mengamalkan diskriminasi terhadap pekerja-pekerja Muslim. Apa yang berlaku, pihak syarikat telah mengeluarkan memo, mengharamkan sama sekali pekerja Muslim untuk bersolat di waktu kerja. Solat yang hanya mengambil masa 5-10minit pun tak boleh ke? Ini patut kita kasi report kat televisyen, media, report kat suhakam.

Berikut adalah isi kandungan memo tersebut:

[klik tuk besar kn gmbar]

Nie plak company tersebut..


Mari banned syarikat ini.. Apa lah, dah 50 tahun merdeka pun tak reti ke yang kita ni pelbagai kaum.. bodoh!

p/s: ade lg ker company cmnie? huh!!!
Malaysia nie negara ISLAM!


saka a.k.a izz3